یک عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی گفت: آمایش سر زمین و تنظیم استراتژی صنعتی از عمده ترین دغدغه ها و دستور کارهای کمیسیون مذکور به شمار می‌رود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آمایش سرزمینی و تنظیم استراتژی صنعتی به عنوان عمده‌ترین دستور کار و دغدغه‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع آمایش سر زمینی باید بررسی شود که در چه نقطه و منطقه‌ای از کشور، کدام فعالیت صنعتی بیشترین بازدهی را خواهد داشت و در مبحث استراتژی صنعت نیز باید مشخص شود برند شدن در کدامیک از حوزه‌ها ( معدن، پتروشیمی، الکترونیک و...) منظور نظر و مطلوب اثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: به طور طبیعی در حوزه‌ی تولید باید 3 مولفه ذیل مد نظر قرار گیرد: 1. قیمت تمام شده‌ی مطلوب. 2. کیفیت معقول با توانایی برابری با کالا‌های مرغوب خارجی. 3. استفاده و بهره گیری از فناوری نوین.

گروسی در ادامه عنوان کرد: قاعدتا در صورتی که تولید سنتی شود، به تبع قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این امر در افت کیفیت کالای تولیدی نیز اثر گذار خواهد بود.

وی در پایان در خصوص مبحث تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به خودروهای چینی تصریح کرد: ملاک اصلی باید بر مسئله تقویت تولید ملی استوار گردد و در صورت واردات خودروی خارجی نیز باید مشارکت داخلی در این حوزه لحاظ شود./
انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، صنایع ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.