معاون وزیر خارجه سوریه در مراسمی به مناسبت پایان ماموریت سفیر آرژانتین تاکید کرد کسانی که تروریسم در سوریه می کارند در کشور خود کشتار و ویرانگری درو می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ؛ فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد سرنوشت سوریه در دست مردم این کشور است و کسانی که تروریسم را در این کشور می کارند چیزی جز کشتار و ویرانگری در کشور خود برداشت نمی کنند. 

وی این سخنان را در مراسم خداحافظی خداحافظی سفیر آرژانتین که دوره ماموریت وی به پایان رسیده است ایراد کرد. 

هاله قاسم گزارشگر این شبکه با اشاره به این که سوریه با وجود روبرو شدن با تروریسم تکفیری هنوز به روابط دیپلماتیک خود با کشورهای دوست ادامه می دهد افزود: معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی تاکید کرد سفیر آرژانتین در دوران خدمت خود در سوریه اقدامات زیادی در جهت توسعه روابط دو کشور دوست انجام داد.  المقداد در این مراسم گفت: به توسعه و تقویت روابط با کشور دوست و برادر آرژانتین ادامه می دهیم. 

وی همچنین تاکید کرد: چند روز دیگر در ژنو2 شرکت می کنیم و توصیه های بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به این نشست منتقل خواهیم کرد و به آن پایبند خواهیم بود و هیأت ما در ژنو هیچ موضعی فراتر از توصیه های رئیس جمهور اتخاذ نخواهد کرد. 

رابرتو عواد سفیر آرژانتین نیز در این مراسم بر موضع کشورش که از ابتدای بحران سوریه آن را اتخاذ کرد و تصمیم به خودداری از دخالت در امور کشورهای دیگر گرفت تاکید کرد و اقدامات تروریستی علیه کشورها و ملت ها را محکوم کرد. 

عواد گفت: با توجه به شناختی که از ملت سوریه در اوضاع سیاسی کنونی دارم باید بگویم این مردم بسیار هوشمند هستند و می توانند حوادثی را که در منطقه روی می دهد مطالعه کنند و بفهمند. 

معاون وزیر خارجه سوریه ابراز امیدواری کرد سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مختلف در سوریه واقعیت حوادث این کشور را به کشورهای خود اطلاع دهند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار