فرمانده پلیس راه کشور گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون تصادفات اتوبوس‌ها افزایش 20 درصدی را داشته و همچنین تخلفات حادثه‌ساز در زمستان امسال با 10 درصد افزایش روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار مهماندار در نشست بررسی طرح زمستانی سال 92 با بیان این مطلب اظهار داشت: در آخرین بررسی وضعیت طرح زمستانی سال 92 کاهش 2/8 درصدی تصادفات درون شهری و 3/6 درصدی تصادفات برون شهری را داشته‌ایم.  
 
فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: از  20 آذر ماه و از ابتدای طرح زمستانی 92 70 فقره تصادف کمتر داشته‌ایم اما در تصادفات جرحی 2 درصد افزایش را شاهد بودیم.
 
وی افزود: بیشترین علل تصادفات در زمستان امسال را عدم توجه به جلو به خود اختصاص داده است که افزایش 3 درصدی نسبت به متوسط 8 ماهه ابتدایی سال را نشان می‌دهد.
 
سردار مهماندار اذعان داشت: در زمستان امسال تخلفات حادثه ساز 10 درصد افزایش داشته و تصادف اتوبوس‌ها نیز از ابتدای مهر تاکنون افزایش 20 درصدی را نشان می‌دهد که در این راستا نیز آموزش‌های حرفه‌ای رانندگان اتوبوس‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: در خصوص تصادفات بر حسب نوع محور در محورهای اصلی به دلیل افزایش ترددها آمار بالاتر بوده و در خصوص ساعات نیز به دلیل افزایش سفرها در روز این آمار بیشتر بوده است.
 
سردار مهماندار در ادامه بیان داشت: در ارتباط با تعداد خودروهای کنترل شده در زمستان امسال 11 درصد خودروها کنترل شده، 14درصد اعمال قانون شده، 10 درصد به دلیل سایش لاستیک و 7 درصد روشن نکردن چراغ خودرو در هنگام مه بوده که در کل 10 درصد افزایش نسبت به مشابه سل گذشته را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: زمستان امسال 41 مورد محورها به دلیل بارش سنگین برف و کولاک انسداد راه را داشته که 24 درصد افزایش داشته است.
 
 
فرمانده پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار در نیمه جنوبی کشور بارش برف را داشته‌ایم آمادگی‌ها در این خصوص کم بوده چراکه تجربه سال‌های گذشته را نداشتند که لزوم آموزش در این زمینه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تصادف ، اتوبوس ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار