براساس تفاهم نامه بین بیمه دانا و سازمان محیط زیست کشور از این پس طبق تفاهم نامه یوزپلنگ‌های ایرانی تحت پوشش بیمه نامه دانا قرار گرفتند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن صادق مدیرعامل بیمه دانا در مراسم امضای تفاهم نامه با بیان این مطلب گفت: این کار در راستای حمایت فرهنگی از نماد یوزپلنگ ایرانی بیمه محیط بانان یوزپلنگ ایرانی و خود یوزپلنگ ایرانی با همکاری محیط زیست کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است. 

وی تصریح کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه توسعه حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ ایرانی و خسارت‌های ناشی از حوادث برای یوزپلنگ ایرانی است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با اجرای پوشش بیمه‌ای برای سایر حیوانات دیگر گفت: تداوم ارائه پوشش بیمه نامه از سوی بیمه دانا برای سایر حیوانات دیگر از جمله شیر و پلنگ ایرانی و گوزن زرد در دستور کار بیمه دانا است که در این رابطه برنامه بعدی ما ارائه پوشش بیمه نامه برای گوزن زرد و پلنگ ایرانی است. 

وی در رابطه با تعداد یوزپلنگ‌های تحت پوشش بیمه نامه بیمه دانا گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ قلاده یوزپلنگ ایرانی وجود دارد کهبیمه دانا سالانه ۵ قلاده یوزپلنگ را که ارزش هر کدام بالغ بر ۵۰ میلیون تومان است تحت پوشش بیمه مسئولیت یوزپلنگ ایرانی قرار می‌دهد. 

بیژن صادق ادامه داد: براساس این بیمه نامه هر گونه خسارت حمله به دام‌های اصلی و دام دار از سوی بیمه دانا پرداخت می‌شود ضمن آنکه در زیست گاه‌های مشترکی که یوزپلنگ و پلنگ ایرانی با هم حضور دارند سایه بیمه تکمیلی محیط‌بانان شامل پوشش بیمه پلنگ ایرانی هم می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار