استاد حوزه علمیه شهرکرد در گردهمایی "اخلاق" کارکنان ستاد سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، ایمان به خدا را اساسی ترین راه درمان بیماری های روحی و روانی عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین طهماسبی، با تبریک آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی (عج) گفت: عبادت باید از روی محبت باشد و باید عظمت خدا را بشناسیم.
وی، با اشاره به اینکه کار اصلی ما بندگی خداست و دنیا میدان مسابقه است افزود: ترک گناه، اولین قدم در راه بندگی خداوند است.
حجت الاسلام طهماسبی اظهار داشت: همه حرف های علمای ما و روایت و احادیث حول محور توصیه به تقوای الهی ( یعنی انجام واجبات و ترک محرمات )، معرفت و بصیرت و آگاهی انسان، و حفظ معیار کرامت است.
استاد حوزه علمیه شهرکرد تصریح کرد: انسان باید زیرک باشد و از زیرکی خودش در راه خدا استفاده کند. انسان باید استقامت کند در مقابل سختی ها، و مراقبت لازم را مراعات نماید. خیلی از دعاها و شرکت د رمجالس معنوی باعث می شودانسان به طرف گناه نرود.
حجت الاسلام طهماسبی، اظهار داشت: اسلام بر روی همه امتیازها و معیارهای بشری خط بطلان کشیده و یک معیار کرامت بیشتر در اسلام نیست  و آن معیار تقوای الهی و معیار به میزان بندگی اوست.
وی، با اشاره به تحمل سختی ها و مصیبت ها از سوی حضرت یوسف علیه السلام و امام حسین علیه السلام گفت: در روز عاشورا، وقتی مصیبت ها به طرف امام حسین علیه السلام آمد و همه عزیزان را از ایشان گرفتند، فرمود" چون خدا دارد می بیند، برای من آسان است" و اینگونه شد که دست انتقام خدا از آستین مختار برآمد و ماجرا آنچنان شد.
طهماسبی، با تأکید بر مواظبت و مراقبت نفس در برابر زیبایی های دنیا، افزود: بیماری های اخلاقی ایمان را از بین می برد. بیماری حسادت و بخل ایمان را می سوزاند و برای درمان آن دوران علمی و عملی وجود دارد.
وی، یادآور شد: ایمان به خدا و به یاد خدا بودن، اساسی ترین راه درمان بیماری های روحی و روانی است. /س
برچسب ها: یاد خدا ، درمان ، بیماری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.