مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور تسهیل در امر اطلاع‌رسانی و انتقال یافته‌های جدید فنی به بهره‌‌برداران 500 مددکار و تسهیلگر زن روستایی در این استان انتخاب و سازماندهی شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،جهانگیر کاووسی اظهار کرد: به منظور تسهیل در امر اطلاع‌رسانی و انتقال یافته‌های جدید فنی به بهره‌برداران با توجه به نیاز سنجی مخاطبان، 500 نفر مددکار و تسهیلگر زن روستایی در استان قزوین انتخاب و سازماندهی شدند.

وی افزود: این امر با هدف به‌کارگیری از توان و جایگاه رهبران محلی در سطح روستاها، ایجاد ارتباط دوسویه بین کارگزاران دولتی و بهره‌برداران روستایی انجام شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین جذب، سازماندهی، آموزش، تقویت و تجهیز  روستاییان در قالب مددکاران مرد و تسهیلگران زن را در بیش از 450 روستا در سطح این استان را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

کاووسی تصریح کرد: این افراد پس از آموزش‌های لازم فنی (عمومی و تخصصی) به عنوان نیروهای مردمی در سطح روستا در راستای ارتقای کمی  کیفی تولیدات بخش کشاورزی سازماندهی می‌شوند.به منظور حمایت، تقویت و تجهیز این مددکاران، لباس کار، نهاده‌های کشاورزی و بیمه حوادث اختصاص داده شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: اولویت اجرای طرح‌های مشارکتی، تحقیقی ـ ترویجی با مددکاران و تسهیلگران زن روستایی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.