رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این استان با توجه به تنوع واحدهای زمین شناسی در بر گیرنده مواد معدنی فلزی و غیر فلزی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، اسراری با اشاره به اینکه از مواد معدنی فلزی می توان به عناصر طلا و آهن اشاره کرد، گفت: در شمال استان در شهرستان های سقز و بانه کانسارهای مهم قلقله، کرویان و قبغلوجه با 17.3 تن طلا و عیار متوسط 1.2 گرم در تن و همچنین اندیس ها و رخدادهای حمزه قرنین، میرگه نقشینه، کسنزان، گندمان، زاوه کوه، سرد کوهستان، پیرخدر و غیره وجود دارند که امید است با تامین اعتبار جهت تکمیل اکتشافات این منطقه به قطب تولید طلا در کشور تبدیل شود.
وی اضافه کرد: کردستان دارای 268 معدن فعال بصورت فلزی و غیر فلزی می باشد که از 64 نوع ماده معدنی شناسایی شده تاکنون 18نوع ماده معدنی در استان کردستان شناسایی شده است.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان یا اشاره به اینکه حدود 600 میلیون تن ذخیره قطعی و استخراج سالیانه حدود 15 میلیون تن در استان در حال انجام است، گفت: از لحاظ تناژ و تعداد معادن در کشور شاید رتبه چندان مناسبی نداشته باشیم اما از لحاظ ارزش مواد معدنی جزو دو یا سه استان اول کشور می باشیم چرا که طلای کردستان و همچنین مرمرهای منطقه قروه را در کمتر جایی از کشور می توان یافت/س.
انتهای پیام/
برچسب ها: معادن ، کردستان ، برخوردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.