معاون هنری وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع ومعارفه مدیر اداره کل مرکز هنرهای نمایشی گفت: در حوزه معاونت هنری باید هسته اصلی برنامه‌ریزی را فعال نگه داریم‌ و به تئاتر باید نگاه حامی داشت.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز،مراسم  تودیع و معارفه مدیران کل مرکز هنر‌های نمایشی با حضور "علی مراد‌خانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "قادر آشنا" مدیر سابق مرکز هنر‌های نمایشی، "حسین طاهری" مدیر جدید مرکز هنر‌های نمایشی،" ایرج راد" مدیر خانه تئاتر،" قطب‌الدین صادقی" کارگردان،‌ "حمیدرضا نعیمی" کارگردان و نمایش‌نامه‌نویس، "امیر دژاکام" کارگردان، رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.  



 
"علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم مهمترین ویژگی تئاتر را تعاملات و نظرات درونی تئاتر خواند و عنوان کرد" باید دغدغه‌ها رسیدگی کرد اما بعضی وقتها صحبتهایی می‌شود که با بغض همراه است و امیدوارم این بغضها کنار رفت و حرفهایمان را با منطق بیان کنیم.   
 


وی ادامه داد: نسبت به مسائل اطراف باید حساس باشیم اما باید از امکانات شهر تهران به خصوص شهرداری در تئاتر استفاده کنیم چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار نرم افزاری را برعهده دارد.   
 
مراد خانی تصریح کرد: باید در خرج هزینه‌ها برنامه‌ریزی شود و یکی از اهداف معاونت هنری فعال نگه داشتن هسته اصلی برنامه ریزی است.   

مراد خانی با اشاره به تعیین کار‌گروه‌ها در معاونت هنری عنوان کرد: ما کار‌گروه‌ها را فعال کردیم و جلساتی را تشکیل دادیم تا داشته‌ها و اطلاعاتمان را تطبیق دهیم و ارتباطات را به هم نزدیکتر کنیم.

وی ادامه داد: بضاعت تئاتر به لحاظ نیروی انسانی فوق العاده بوده اما این نیرو باید در کنار هم با همدلی و رقابت و رفاقت فعالیت کنند.

مراد‌خانی افزود: امروز یکی از واژه‌‌هایی که بسیار می‌شنویم بحث جشنواره زدگی است به نظر من باید تاثیرات جشنواره‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم موضوع جشنواره زدگی را حل کنیم.

وی استفاده از امکانات دیگر ارگانها را برای بهبود شرایط هنری کشورمان یکی از مسائل اصلی دانست و بیان کرد: ما در بسیاری از ارگانها مثل بانکها امکانات مالی خوبی داریم اما آنها به سمت فرهنگ و هنر نمی آیند به دلیل آنکه تصور می کنند بازده اقتصادی ندارد.

مراد خانی در خصوص حسین طاهری مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: حسین طاهری از فعالان صدا و سیما بوده و به دلیل آنکه در گذشته مدیریت پخش را بر عهده داشته ثانیه‌ها برایش ارزشمند است و امیدوارم در حوزه تئاتر هم ثانیه‌ها را از دست ندهد.






در ادامه این مراسم، قادر آشنا مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی و دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان کرد: معتقدم هر دولتی که از طرف مردم انتخاب می‌شود باید در جهت موفقیت، آن دولت به آن‌ها کمک شود و از وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب من در مرکز هنرهای نمایشی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: زمانی که دولت جدید روی کار می‌آید باید به طور حتم  یکسری جابه‌جایی‌ها هم صورت بگیرد و اکنون خدا را شاکرم که حسین طاهری به جای من مدیریت مرکز هنرهای نمایش را بر عهده می‌گیرد.

آشنا تصریح کرد: در دوره‌ای که من در مرکز هنرهای نمایشی بودم هیچ‌گونه بدی از کسی ندیدم و معتقدم سرمایه‌های بسیاری در مرکز وجود دارد.

وی بیان کرد: در حوزه تئاتر فکر و اندیشه وجود دارد و به نظر من در جایی که فکر و اندیشه باشد چالش و حرف هم نیز هست.

آشنا با اشاره به دولتی بودن تئاتر عنوان کرد: تئاتر ما دولتی است در حالی که نباید این گونه باشد و ایران در حوزه نمایش بسیار خوب عمل کرده و گام‌های به جلویی را برداشته است.



وی گفت: در دنیای امروز جز محبت و صداقت چیزی به درد نمی‌خورد و من در دوران کاری خود سعی کردم حقوق همه را رعایت کنم اگر این‌ چنین نشد از روی نیتم نبود.

آشنا در پایان از همکاران خود در مرکز هنرهای نمایشی و هنرمندان تشکر کرد.

** ما برای تئاتر معجزه نخواهیم کرد


طاهری مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در کنار هنرمندان بیان کرد: باعث افتخار من است که بعد از سال‌ها کار فرهنگی در کنار دوستان تئاتری خود قرار بگیرم.

وی ادامه داد: عادت کردیم با برنامه ریزی کار کنیم و از ما تعریف نشود. به فراز و نشیب‌های تئاتر واقف هستیم و می‌دانیم که معجزه صورت نخواهد گرفت.

طاهری خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک مرادخانی معاون هنری مشکلات را حل کنیم و کمال افتخار را دارم که در دولت جدید فرصت همکاری برایم به وجود آمده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.