قاسمی گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر مصوبه سال گذشته است و بانک مرکزی خط اعتباری کافی را برای افزایش نرخ تسهیلات ندارد و درصورتی که افزایش یابد نرخ تورم در کشور بالا می‌رود.

نادر قاسمی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تسهیلات مسکن مهر افزایش نمی‌یابد گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر مصوبه سال گذشته بوده و افزایش 5 میلیون تومانی این تسهیلات در حال حاضر در دستور کار ما نیست. 

وی در ادامه افزود: در هر صورت افزایش تسهیلات مسکن مهر نیازمند تأمین خط اعتباری بانک مرکزی است و به نظر می‌رسد که بانک مرکزی در حال حاضر هیچ خط اعتباری برای افزایش تسهیلات ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون بانک مسکن 450 هزار تسهیلات مسکن مهر پرداخت کرده است، گفت: 480 هزار قرارداد تسهیلات مسکن مهر منعقد شده و نیازمند تأمین اعتبارات بانک مرکزی است.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در ادامه تصریح کرد: طرح مسکن مهر طرح بسیار پر‌فشاری است که در صورت افزایش تسهیلات نرخ تورم نیز افزایش چند برابری می‌یابد.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن سعی می‌کند همزمان با بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات 35 میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن از سوی شورای پول و اعتبار مصوب شده است گفت: بانک مسکن از مدت‌ها قبل آمادگی پرداخت تسهیلات را داشته و تمامی اقدامات لازم را انجام داده است. 

قاسمی در ادامه تصریح کرد: بانک مسکن تمامی دستورالعمل‌ها را آماده و شبکه پرداخت تسهیلات را راه‌اندازی کرده است. 

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن خاطرنشان کرد: درصورتی که بانک مرکزی این طرح را ابلاغ کند بانک مسکن آمادگی کامل را برای ارائه تسهیلات و متقاضیان و زوجین را دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار