برف، سرما و یخبندان در استان چهارمحال و بختیاری، جلوه های دیدنی و زیبایی از عظمت خالق بی همتا در فصل زمستان را به نمایش گذاشته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

استان چهارمحال و بختیاری، پس از چند سال خشکسالی، به لطف الهی، امسال زمستان پر بارش و برفی و در عین حال بسیار سردی را سپری می کند و برف، سرما و یخبندان در این استان، جلوه های دیدنی و زیبایی از عظمت خالق بی همتا در فصل زمستان را به نمایش گذاشته است.

رطوبت بالای ( 90 درصدی ) صبحگاهی و سرمای 10 تا 30 درجه ای هوا، سبب شکل گرفتن پدیده شنبم یخی روی درختان شده و با ایجاد درختان کریستالی و بلوری، بویژه در شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری، منظره ای ناب از زمستان و سرما را به رخ می کشاند.

در چند سال گذشته، علاوه بر خشکسالی در استان چهارمحال و بختیاری، حتی از سرمای بسیار سخت و زیاد سال های گذشته در این استان هم خبر چندانی نبود، تا جایی که اکثر مردم استان و بخصوص کشاورزان معتقد بودند که تغییرات جدی در اقلیم استان و در ارتفاعات زاگرس مرکزی صورت گرفته است.

تا کنون علاوه بر بارش های خوب پاییزی در سال زراعی جاری، چند مورد بارش برف نیز در سراسر این استان صورت گرفته که باعث شادی و امیدواری مردم و بویژه کشاورزان و دامداران گردیده است.

جاذبه های زمستانی و برفی استان چهارمحال و بختیاری و بویژه میدان های اسکی این استان، هر ساله گردشگران و مسافران زمستانی زیادی را روانه چهارمحال و بختیاری می کند. /ش

برچسب ها: برف ، یخ ، درختان ، سرما ، شهرکرد ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.