وودی آلن که جایزه سیسیل بی دو میل گلدن گلوب 2014 را از آن خود کرده بود در مراسم دیشب غایب بود و اما دایان کیتن با تقدیر از وودی آلن جایزه را از طرف وی دریافت کرد.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران،‌ وودی آلن یکشنبه در مراسم گولدن گلوب حاضر نشد و نتواست جایزه ی سیسیل بی. دو‌میل را شخصا دریافت کند.   اما دو بازیگر زن نقش اول فیلم‌هایش به او ادای احترام کردند.  

دایان کیتن، بازیگر فیلم آنی‌هال 1977،جایزه‌ی وودی اکن را دریافت کرد. اما استون ستاره ی فیلم جدید وودی آلن، جادو زیر نور ماه، از آلن تعریف و تمجید کرد.
 
کیتن و استون کارها و نقل قول‌ها آلن را در مرکز توجه قرار دادند در حالیکه قطعه ها‌یی از فیلم‌های آلن در پشت سر آنها نمایش داده می‌شد.  

صحنه‌هایی از فیلم‌های آنی‌هال، گلوله‌ها بر فراز‌‌برادوی، منهتن، خاطراستاردات، ویکی کیریستینا بارسلو‌نا، نیمه شب در پار‌یس و یاسمن آبی نمایش داده شد.

استون از کار با آلن گفت: تجربه‌ی کار با آلن زندگی مرا عوض کرد و اصلا هم عجیب نبود. کارهای آلن افکار ما را نسبت به زندگی، عشق و خواسته‌هایمان عوض می‌کند.  

استون به نقل قولی که آلن از "گروچو مارکس" در آنی‌هال اشاره می کند، وقتی که آلن می‌گوید نمی‌خواهد عضو هیچ دسته و   گروهی باشد، استون ادامه می‌دهد:« خب، تقریبا تو این کار رو انجام دادی» بعد از نمایش صحنه‌هایی وودی آلن، دایان کیتن که برای بازی در آنی‌هال برنده‌ی گولدن گلوب و اسکار آن سال شده بود، به روی صحنه رفت.  

کیتن با اشاره به بازیگر‌هایی که وودی آلن در فیلم‌های خاطره انگیزش به بازی گرفته است، شروع کرد: «باور کردنش سخت است که 179 تا از بهترین بازیگر‌های خانم در فیلم‌های و‌ودی آلن حاضر شده‌اند. دلیلش این است که این بازیگران خواسته‌اند در فیلم‌های او باشند چون شخصیت‌های زن او کامل هستند. سختی می‌کشند، عاشق و فارغ می‌شوند، بزرگ می‌شوند و زمین می‌خورند. در واقع این شخصیتها نشان‌هایی از فیلم‌های او هستند. اما برجسته‌ترین نکته این است که این شخصیتهای فراموش نشدنی برگرفته از ذهن و‌ودی آلن هستند.»  

دایان کیتن از آلن نقل قول می کند: یکی از خو‌بیهای نوشتن وهر هنر دیگری این است که اگر اثر واقعی باشد، یکنو‌ع زندگی است، موفقیت یا رد اثر مهم نیست، چون در آخر این اثر بسته به شایستگی که داشته باشد یا زنده می‌ماند یا‌هلاک می‌شود. بقا از طریق هنر مسئله بزرگی نیست. فرانسوا تر‌وفو مرده است. اما فیلمها‌یش زنده ا‌ند و این به فرانسوا تر‌وفو کمکی نمی کند.بارها گفته ام به جای اینکه در دل طرفداران و همکارانم زندگی کنم ترجیح می‌دهم در آپارتمانم زندگی کنم.
 
کیتن ادامه داد که اگر آلن، دوست 45 ساله‌اش، صحبتهایی را می‌شنید می گفت: «بسه دیگر از روی استیج پایین بیا.»  
 
وودی آلن بیشتر از 45 فیلم را نویسندگی و کارگردانی کرده است. برنده‌ی چهار اسکار و دو گو‌لدن گلو‌ب است. آخرین فیلم"یاسمن آبی" کاندید دو جایزه گولدن گلوب بود که کیت بلانشت، کاندید بازیگر زن نقش اول این جایزه را از آن خود کرد.  

برنده جایزه سیسیل بی. دومیل را HFPA انتخاب می کنند و به افراد مستعد و شایسته ای داده می شود که تاثیر باور نکردنی بر دنیای سرگرمی داشته باشند. از برندگان گذشته این جایزه می‌توان به جودی خاسته(2013) و مور‌گان فری‌من (2012)  اشاره کرد.   
 
انتهای پیام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار