معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با بیان اینکه اداره‌کل حفاظت‌محیط‌ زیست استان هیچ‌گونه رهاسازی گرگ در مناطق مختلف نداشته است، افزود: تعداد گرگ در مناطق مختلف در حد قابل قبولی بوده و نیازی به رهاسازی نداریم‌.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،"تورج قاسمی"، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد حمله گرگ در برخی شهرستان‌ها به انسان بودیم که این امر باعث شد مطالعاتی در رابطه با دلایل تهاجمی‌تر شدن این جانوران انجام شود که بیشترین احتمال در این رابطه اختلال ژنتیکی گرگ با سگ ولگرد است.

وی با بیان اینکه اختلاط گرگ با سگ‌های ولگرد باعث تهاجمی‌تر شدن گرگ‌ها می‌شود، گفت: شهروندان و اهالی روستاها از انباشت زباله در محل زندگی خود خودداری کنند تا جانوران وحشی به محل زندگی آن‌ها نزدیک نشوند.

قاسمی تصریح‌ کرد: در فصل سرد سال به علت کاهش منابع غذایی مشاهده می‌شود که برخی جانوران وحشی همچون گرگ به حاشیه روستاها و شهرها آمده تا از زباله‌های انباشت شده غذای خود را تامین کنند که این موضوع باعث وحشت مردم می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم را در رابطه با فرهنگ دفع صحیح زباله را ارگان‌های ذی‌ربط باید داشته باشند، ادامه داد: با این کار قطعاً حیواناتی همچون گرگ در محل زیست خود باقی مانده و در ارتباط با سگ‌های ولگرد قرار نمی‌گیرند تا این موضوع اختلاط ژنتیکی را به همراه داشته باشد.

قاسمی با تاکید بر اینکه شایعاتی در رابطه با اینکه محیط‌ زیست اجازه برخورد با گرگ متخاصم را به کسی نداده و با افراد خاطی برخورد می‌شود نیز گفت: در شرایطی که حیوانی به انسان حمله کند، قطعاً فرد می‌تواند از خود دفاع کند و این‌گونه نیست که نیروهای ما با این اتفاق برخورد قانون کنند، بلکه یگان حفاظت با افرادی که گرگ‌ها را در محل زیست خود شکار می‌کنند، برابر قانون برخورد می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، گرگ ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.