استاندار خراسان جنوبي گفت: معدن قلعه زري یکی از مهترين پتانسيل‌های‌ اقتصاي خراسان جنوبی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ وجه ا...خدمتگزار در جريان بازديد از معدن مس قلعه زري در شهرستان خوسف افزود: وجود معادن غني در خراسان جنوبي از جمله

ظرفيت‌هاي مناسب اقتصادي استان است كه مي‌تواند نقش مهمي در توسعه اقتصادي استان ايفا کند.

وی هدف از اين بازديد را بررسي مسائل و مشكلات اين واحد مهم اقتصادي دانست و تصريح كرد: اين آمادگي وجود دارد تا در راستای حل مشكلات واحدهاي اقتصادي، معدني و نيز صنعتي پيشنهادات كارشناسي شده و كاربردي را دريافت و در راستاي مرتفع کردن آنها اقدامات، برنامه‌ريزي‌ها و پيگيري‌هاي لازم را به انجام برسانيم.

استاندار خراسان جنوبي ادامه داد: يكي از مهمترين توانمندي‌هايي كه مي‌تواند در زمينه رشد اقتصادي استان كمك شايان توجهي کند، توجه به معادن و رفع مشكلات در اين بخش است.

خدمتگزار اظهار کرد: دستگاه‌هاي اجرايي باید با تمام توان در راستای حل مشكلات اين بخش تلاش و

برنامه‌ريزي جدي داشته باشند.

وی تاكيد كرد: حمايت از صنايع و واحدهاي معدني كه توانسته اند روي پاي خود بایستند و بدون كمك به فعاليت ادامه دهند يكي از مهمترين برنامه‌هاي كاري است.

خدمتگزار بابيان اينكه آماده هرگونه حمايت و همكاري در راستای رفع مشكلات بخش معدن و صنعت هستيم، گفت: بخشي از اين مشكلات در استان قابل حل است كه با تعامل دستگاه‌هاي اجراي مرتفع خواهد شد.

وي تصریح کرد: در ارتباط با مشكلاتي كه بايد در وزارتخانه‌هاي مربوطه پيگيري شود نيز آماده دريافت پيشنهادات عملياتي براي پيگيري در مركز هستيم.

معدن مس قلعه زري دومين معدن بزرگ و فعال استان است كه از ابتداي امسال تاكنون 130 هزار تن مواد معدني مربوطه از آن استخراج و تا پايان سال نيز اين رقم به 150 هزار تن افزايش خواهد يافت.

گفتني است، افزايش 2برابري استخراج مواد معدني از هزار تن به 2هزار تن نيز در دستور كار مسئولين اين واحد معدني قرار دارد كه به زودي عملياتي خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.