معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احداث 107 دستگاه سد خاکی با ظرفیت کنترل قریب 16 میلیون مترمکعب از روان آب های این استان خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری سمنان با بیان اینکه در بخش هایی نسبت به طرحهای آبخیزداری بی توجهی می شود تاکید کرد: کمبود اعتبارات بخش آبخیزداری مانع مدیریت صحیح منابع آبی می شود.
وی آبخیزداری را مدیریت هماهنگ، یکپارچه و قانونمند منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: با شناخت از اهمیت موضوع می توان مشکل بسیاری از مناطق را چه به لحاظ اکولوژیکی و چه اقتصادی حل کرد.
محمدهادی نوچه گفت: به رغم توجه ویژه به حوضه آبخیزداری، اما اعتبارات زیادی به آبخیزداری تعلق نمی گیرد که این موضوع شرایط را برای مدیریت صحیح منابع آبی از بین می برد.
وی با یادآوری اینکه اجرا نشدن طرح های آبخیزداری، امکان بروز سیلاب در استان سمنان را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق طرح های آبخیزداری و با هدایت صحیح آب های روان، می توان از بروز خسارات جلوگیری کرد و شرایط را برای استفاده مفید از این نعمت مهیا ساخت.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر با اجرای طرح های آبخیزداری، از بروز سیلاب و رواناب در این استان تا حدی جلوگیری می شود، ابراز کرد: در تحقیقات صورت گرفته در سالهای گذشته در مناطق مختلف، شاهد افت شدید سطح سفره های زیرزمینی بودیم.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: در سال آینده منابع طبیعی برای کاهش خسارت ناشی از بلایا طبیعی آموزش را در دستور کار جدی خود قرار داده است و آگاه سازی مردم از بلایای طبیعی باعث می شود به هنگام وقوع بلایا بتوانند از خسارت احتمالی جلوگیری کنند و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند./س

برچسب ها: مهار ، اب ، سدخاکی ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.