مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با افزایش امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سعی داریم معلومات دانش‌آموزان را ارتقا دهیم.

ولی سمرقندی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی، توسعه و تعمیق فرهنگی، تربیتی و توسعه عدالت آموزشی از اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش آذربایجان غربی است.

وی افزود: برای تحقق ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در آذربایجان غربی از لحاظ منابع مالی هیچ مشکلی وجود ندارد و امیدواریم با تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها بتوانیم با افتخار اعلام کنیم که در استان هیچ بی‌سوادی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: ساماندهی فضاهای آموزش و پرورش، ساخت مدارس جدید، توسعه سوادآموزی و آموزش بزرگسالان و ارتقای کیفیت آموزشی با برنامه محوری مدارس امکان‌پذیر است.

سمرقندی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق استان در بحث تخریب و بازسازی مدارس به خوبی وارد نشده‌ایم که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور با تامین اعتبارات مورد نیاز در راستای احداث کلاس‌های درس جدید اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد: ارتقای سطح فرهنگی در شهرستان‌های استان از وظایف عمده آموزش و پرورش است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی از احداث مدرسه استثنایی در پلدشت خبر داد و تصریح کرد: از سال تحصیلی 94 - 93 در شهرستان پلدشت مدرسه استثنایی شروع به کار خواهد کرد.

سمرقندی ادامه داد: آموزش و پرورش هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم از لحاظ سخت‌افزاری در برخی مناطق با مشکل مواجه است که باید این موارد ارتقا پیدا کند تا سطح آگاهی و معلومات دانش‌آموزان افزایش پیدا کند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.