مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: 9 فقره موافقت اصولی برای توسعه گردشگری استان صادرشده است.


صدور 9 فقره موافقت اصولی برای توسعه گردشگری خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: 9 فقره موافقت اصولی برای توسعه گردشگری استان صادرشده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی کاظمی گفت: مجوزهای صادره شامل سه مرکز سرگرمی و تفریحی در بجنورد و مانه و سملقان، اردوگاه گردشگری در مانه و سملقان، متل در بجنورد و مجتمع اقامتی و پذیرایی در شیروان است.

وی راه اندازی سفره خانه سنتی در بجنورد، مهمان پذیر در شیروان و واحد اقامتی و پذیرایی در مانه و سملقان را از دیگر موافقت اصولی های صادر شده استان برشمرد و افزود: این اداره آماده همکاری با بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرستان های استان است.

وی حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان از ابتدای امسال را افزون بر سه میلیارد و 920 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: چهار پروژه از محل اعتبارات دولتی برای ساخت پل رویین تراشه برداری و سنگفرش، محوطه سازی پیرامون سوئیت های بوستان رضوان آشخانه، اجرای طرح های زیرساخت گردشگری در سرچشمه شوقان و خرید تجهیزات برای برق رسانی به مجموعه گردشگری اسپیدان بجنورد هزینه شده است.

کاظمی با اشاره به این که خراسان شمالی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد، گفت: از ابتدای امسال افزون بر 16 میلیون مسافر و زائر امام هشتم (ع) از این استان تردد داشته اند./ش

برچسب ها: صدور ، موافقت ، توسعه ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.