رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مجموع ذخایر معادن استان 1.5 میلیارد تن است که در این راستا برای 7 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علیرضا جمیع در بازدید استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان از شرکت میناکاران (معدن قلعه زری) خوسف اظهار کرد: این معدن در 165 کیلومتری بیرجند؛ غرب منطقه شاهکوه واقع شده است.

وی با اشاره به قدمت این معدن افزود: این معدن در سال 1349 توسط شرکت ژاپنی و سهام داران بخش خصوصی شروع به کار کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی میزان استخراج سالیانه این معدن را یکصد هزار تن کنسانتره مس برشمرد و افزود: برای 370 نفر در این معدن اشتغال ایجاد شده است.

وی عیار مس معدن قلعه زری را 1.2 درصد دانست و گفت: این فراورده پس از استخراج در واحد کنسانتره مس سرچشمه و تولید شمش تبدیل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی معدن قلعه زری اظهار کرد: برای توسعه و تکمیل عملیات اکتشاف نیاز به تامین زیرساخت‌های آب، برق و جاده است.

جمیع از وجود 333 پروانه بهره‌برداری معدن با ذخیره 881 میلیون تن در استان خبر داد و گفت: 20 درصد معادن استان غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه 122 گواهینامه کشف با ذخیره 321 میلیون تن صادر شده است، خاطرنشان کرد: جمع ذخایر معادن استان 1.5 میلیارد تن است که در این راستا برای 7 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.