رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی لایحه اضافه شدن ۲۰ نماینده در وزارت کشور و ارائه آن به هیئت دولت ظرف چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ امیر خجسته درباره وضعیت اضافه شدن 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس، اظهار داشت: وزارت کشور لایحه اضافه شدن 20 نماینده را آماده کرده و در چند روز آینده به هیئت دولت می‌فرستند.
وی تصریح کرد: با وجودی که مهلت تعیین شده به وزارت کشور برای ارائه این لایحه به اتمام رسیده، اما کمیسیون منتظر می‌ماند تا این موضوع در هیئت دولت تصویب و به صورت لایحه تقدیم مجلس شود.
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: لایحه تقسیمات جدید کشوری نیز در حال حاضر در وزارت کشور در دست بررسی و تدوین است و قرار است به صورت لایحه جداگانه‌ای به هیئت دولت ارائه و بعد از آن تقدیم مجلس شود.
خجسته با اشاره به قرار گرفتن پیش‌نویس لایحه احزاب بر روی سایت وزارت کشور، گفت: یک موضوع یا به صورت طرح و یا به صورت لایحه می‌تواند ارائه شود و به دلیل این که طرح احزاب به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده، دیگر دولت نمی‌تواند لایحه آن را بفرستد و وزارت کشور می‌تواند اگر نکته و مطلب جدیدی داشته باشد، مطرح کرده تا در این طرح در صحن مجلس اضافه کنیم، مگر اینکه با کمیسیون توافق کنند و کمیسیون طرح احزاب را پس بگیرد.
وی ادامه داد: اگر تغییرات زیادی مد نظر وزارت کشور باشد و بیایند با ما مذاکره کنند، ما نیز توافق می‌کنیم./ش
برچسب ها: مجلس ، منتظر ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.