اردبیل/

مقدمات انتقال حق ابه قزل اوزن سال آینده فراهم می‌شود

مقدمات انتقال حقابه قزل اوزن سال آینده فراهم می‌شود تا یک حرکت رو به جلو را در بهره‌برداری صحیح و درست از منابع آبی ارزشمند شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به اینکه حق‌ آبه 260 میلیون مترمکعبی استان اردبیل از قزل‌ اوزن قطعی شده و تلاش بر این است تا این رقم به استان اردبیل انتقال یابد، خاطرنشان کرد:‌ از این 260 میلیون مترمکعب حق‌آبه استان 60 میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب و 200 میلیون مترمکعب نیز صرف پروژه‌های صنعتی و بخش کشاورزی می‌شود.

مصطفی افضلی‌ فرد، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم، قرار شده سال آینده مقدمات انتقال این حقابه فراهم شود تا یک حرکت رو به جلو را در بهره‌برداری صحیح و درست از منابع آبی ارزشمند شاهد و ناظر باشیم.

وی گفت: بودجه عمرانی کشور با وجود اینکه در لایحه سال 93 تقلیل یافته اما همچنان تلاش بر این است تا طرحهایی با اولویت پیشرفت 50 درصد به بالا تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها 14 درصد اعتبارات مربوط به بخش عمران است که در کمیسیون‌های مختلف سعی شده طرحهای ردیف‌دار از اولویت بهره‌مندی تأمین منابع اعتباری در سال آینده باشد.

وی بیان کرد: برخلاف خواسته دولت که طرحهای با پیشرفت 80 درصد از منابع عمرانی بهره‌مند می‌شوند،‌ نمایندگان مجلس آن را به 50 درصد تقلیل دادند تا در سال آینده در مناطقی که طرح عمرانی با پیشرفت 50 درصد باشد از اعتبارات عمرانی بهره‌مند شوند.

افضلی‌ فرد ادامه داد: برای راه آهن اردبیل دولت در بودجه 93، 37 میلیارد تومان در نظر گرفته بود که این رقم با پیشنهاد نمایندگان استان به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت:‌ برای چهار خطه کردن راه اردبیل – سرچم نیز با تلاش و پیگیری نمایندگان 25 میلیارد تومان مصوب شده تا نظیر این طرحهای عمرانی بزرگ در سطح استان با تزریق منابع مختلف تکمیل و به بهره‌برداری برسد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، حق ، آبه ، قزل ، اوزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.