نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه :باید جلوی پشه های اقتصادی را گرفت تا تبدیل به ببر خطرناک اقتصاد نشوند و در حاشیه فعالیت اینها، بسیاری از کارخانه ها تعطیل و افراد زیادی بیکار می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای اسلامی بر توجه به رونق تولید و چرخه اقتصاد در بخشهای مختلف کشور، تاکید کردو گفت: چرا باید خودرویی به کشور وارد شود که تنها هزینه تعویض روغن آن یک میلیون تومان است در حالیکه این صنعت در کشور وجود دارد با وجود اینکه به این صنعت هم انتقادهایی هست.
علیرضا خسروی ورود کالای قاچاق را از معضل های مهم اقتصادکشور دانست و افزود: ورود کالای قاچاق از سال 84 به 19 میلیارد دلار افزایش یافته است..وی با بیان اینکه ایرانیان روزانه 30 میلیارد تومان هزینه سیگار می کنند، یادآور شد: کشور آنچنان ثروتمندی نیستیم که این چنین سرمایه های میهنی را هدر دهیم.
وی اضافه کرد: سالانه 65 میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می شود در حالیکه 18 میلیارد نخ سیگار نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود.
خسروی در مورد فعالیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این مجموعه یک مجموعه دولت در دولت و بسیار گسترده است که نیاز به هماهنگی دقیق و گسترده دارد.
وی بیکاری را معضل اصلی جامعه و ریشه بسیاری از ناهنجاریها عنوان و تصریح کرد: در کشور حدود دو میلیون بیکار و در استان سمنان حدود 14 هزار بیکار داریم.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ناهماهنگی بین نظام آموزشی و نیاز بازار کار را از دیگر مشکلات ریشه ای کشور عنوان کرد و گفت: مدیریت این بخش دستخودمان است و باید برای ان فکری کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.