85 هزار هکتار به مساحت طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی افزوده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ این طرح از سال 1382 با مشارکت برنامه عمران ملل متحد در دشت حسین آباد غیناب شهرستان سربیشه با هدف بیابانزدایی، احیای مراتع و اشتغالزایی در حال اجراست.

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی گفت: محدوده این طرح امسال از 140 هزار هکتار ، به 225 هزار هکتار در 40 روستا افزایش یافته است .

یاوری افزود: در این طرح با اجرای نهال کاری، هلالی آبگیر، بذر کاری و بذرپاشی ، فعالیتهای آبخیزداری ، مدیریت چرا و قرق ، 23 هزار هکتار از اراضی بیابانی خراسان جنوبی احیا شده است.

وی افزود : از ابتدای امسال3 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده که یک میلیارد و 600 میلیون آن از سوی برنامه عمران ملل متحد تامین شده است

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی راه اندازی صندوق های خرد خانگی و اشتغالزایی را از دستاوردهای اجرای این طرح بین المللی دانست و گفت: هم اکنون 63 صندوق خرد خانگی در 37 روستا در زمینه های صنایع دستی ، کشاورزی ، دامداری و سلامت فعال است و هزار و 800 نفر در آن عضوند.

یاوری افزود: تاکنون 5 میلیارد و 993 میلیون و 970 هزار ریال تسهیلات از محل این صندوق برای اجرای 579 طرح اشتغالزایی به روستائیان پرداخت شده است./س

برچسب ها: افزایش ، مساحت ، ترسیب ، کربن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.