نماینده یزد و صدوق و عضو فراکسیون احیای وقف، با بیان اینکه مجلس لازم است حمایت های قانونی را از فرهنگ وقف به عمل آورد تا در جامعه نهادینه شود گفت:افزایش آمار موقوفات حکایت از عملکرد درست سازمان اوقاف و امور خیریه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد صالح جوکار، با اشاره به اینکه وقف یکی  از موضوعاتی است که در دین اسلام بسیار  به آن سفارش شده است، افزود: وقف سنتی است که از گذشته در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته و دارد.
 
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به مسئولان افزایش یافته  است، ادامه داد: امروز مردم مطمئن هستند  موقوفات آنها در مسیر مد نظر استفاده می شود.
 
رئیس کمیته بسیج مجلس شورای  تصریح کرد: آمارها نشان می دهد میزان وقفیات  در جامعه هر ساله رو به بهبود است، لذا امیدواریم با مدیریت  راهبردی و توسعه زیر  ساخت های فرهنگی، وقف پیش از پیش در جامعه سازی و جاری شود.
 
جوکار تاکید کرد: خوشبختانه مسایل فرهنگی از سوی مسئولان وقف مورد توجه قرار دارد چرا که همواره شاهد حضور زائران و گردشگران  بسیاری در زیارتگاه ها و اماکن فرهنگی و امام زادگان هستیم.
 
وی با بیان اینکه مجلس باید قوانین حمایتی وضع کند، خاطر نشان کرد: لازم است دستگاه های دولت حمایت های لازم  را از وقف به عمل آوردند چرا که یکی از بهره برداران موقوفات دستگاه های دولتی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار