رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : بیمه ها باید به تعهدات خود بطور کامل پایبند باشند و خسارت های بیمه گزاران را طبق اصول مندرج در تعهد بصورت کامل پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان حجت الاسلام علی توکلی افزود : تعدادی از شرکتهای بیمه "بویژه شرکتهای خصوصی " از پرداخت بیمه واقعی به بیمه گزاران خود طفره می روند که این کار از نظر شرعی و اخلاقی صحیح نیست .

وی تصریح کرد : مراجعان به دادگستری می گویند شرکتهای بیمه تا رضایت محضری از بیمه گزار نگیرند خسارت را نمی پردازند این امر هم به دلیل این است که می خواهند حق واقعی را نپرداخته و یا زودتر از موعد پرداخت نکنند و افراد نیز به دلیل درماندگی و نیاز حاضر به رضایت محضری می شوند.

حجت الاسلام توکلی به یک مورد از بیمه های خصوصی اشاره کرد که قرار بوده 250 میلیون تومان بیمه به فرد خسارت دیده ای بپردازد اما با پرداخت 30 میلیون تومان از او رضایت گرفته و پرونده را بسته است .

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد : این نوع رفتار و اقدام ،ظلم به مردم است و ناشی از ضعف نظارت بر شرکتهای بیمه است.

وی اخذ تخفیف 20 درصدی از خسارت دیدگان را یک اجحاف دانست .

حجت الاسلام توکلی گفت : مقرر شد در شورای حل اختلاف برای آسان شدن کار مردم در وصول خسارت و کاهش مراجعات به دادگستری ، شرکتهای بیمه و شورای حل اختلاف ، خسارت دیدگان 5درصد از خسارت خود را کم کرده و ظرف 15 روز همه خسارت خود را بگیرند .

وی تأکید کرد: از بیمه گران انتظار داریم که رضایت بیمه گزاران خود را جلب کنند و یک نوع اعتماد متقابل ایجاد کنند./س


برچسب ها: خسارت ، بیمه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.