قم/

حضورمهدی‌زاده افتخار کاراته قم در بین برترین‌های جهان

امیر مهدی‌زاده بار دیگر به عنوان ستاره کاراته قم و یکی از بهترین‌های حال حاضر کاراته کشورمان در لیست برترین‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، سال گذشته و بعد از پایان بیست و یکمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه، رده‌بندی بهترین‌های کاراته جهان در این رشته اعلام شد که طی آن چهار ایرانی در جمع بهترین‌های دنیا جای گرفتند و امیر مهدی زاده کاراته کای قمی نیز در بین آنها حضور داشت.

این در حالی است که در آن مقطع زمانی، ملی پوشان کشورمان با درخشش در رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی شهر پاریس فرانسه برگزار شد عنوان پنجمی جهان را کسب کردند تا در نهایت چهار عضو این تیم در جمع برترین‌های جهان قرار بگیرند.

حالا بار دیگر رده‌بندی فدراسیون جهانی کاراته از کاراته کاهای مطرح دنیا بر اساس نتایج کاراته کاها در مسابقات دو سال اخیر صورت گرفته و به نمایندگی از استان قم نیز امیر مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم در رده یازدهم رده بندی جهانی ایستاده است.

امیر مهدی‌زاده که سال قبل در رقابت‌های جهانی بهترین چهره وزن منهای 60 کیلوگرم بود و موفق به کسب عنوان نخست، مقام قهرمانی و نشان طلا شد، بعد از مسابقات قهرمانی جهان در پاریس که با افتخار و اقتدار مدال طلا را به دست آورد بار دیگر آذر ماه امسال در کاپ آزاد بین المللی فرانسه به مدال طلا دست یافت تا بدین ترتیب اگرچه سال 2013 برای وی سالی بود که کمتر در مسابقات مهم برون مرزی حضور یابد اما در رده‌بندی برترین‌های کاراته جهان در نخستین ماه از سال جدید میلادی در جایگاه یازدهم وزن منهای 60 کیلوگرم قرار دارد.

این در حالی است که در سایت فدراسیون جهانی هر کاراته‌کا دارای دو رنکینگ است، یک رنکینگ کلی که بر اساس نتایج به دست آمده و بر اساس نتایج ورزشکار در دو سال اخیر محاسبه می‌شود و دیگری رنکینگ کاراته وان که رتبه هر ورزشکار بر اساس نتایج آنها در مسابقات کاراته وان مورد ارزیابی واقع می‌شود.

بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی، رنکینگ کاراته کاهای جهان در اوزان پنجگانه و کاتای انفرادی در حالی اعلام شد که در وزن منهای 60 کیلوگرم جایی که امیر مهدی زاده کاراته کای شایسته قمی حضور دارد، رقبای اصلی وی از کشورهای لیتوانی، برزیل و ایتالیا هستند که سال گذشته نیز در این وزن حریفان سرسختی برای کاراته کشورمان در مسابقات جهانی و همچنین رقابت‌های کاراته وان بودند.

در این وزن کالویس کالینس از لیتوانی با 3663 امتیاز در صدر جدول رده بندی برترین‌های وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته جهان ایستاده است در حالی که داگلاس سانتوز از برزیل با 2468 امتیاز در مکان دوم جای دارد و لوکا مرسا از کشور ایتالیا با 1984 امتیاز سوم است، ضمن اینکه امیر مهدی زاده از کشورمان به عنوان چهره شاخص کاراته استان قم با کسب 1300 امتیاز در مکان یازدهم ایستاده است.

مهدی زاده امسال یکی از اعضای تیم کاراته آذرخودرو نوین قم در مسابقات سوپر لیگ کاراته قهرمانی باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود و همراه با تیمش در صدر جدول رده بندی این پیکارها ایستاده است و باید در مسابقات جهانی، آسیایی و بازی‌های آسیایی سال 2014 برای ارتقاء این جایگاه تلاش کند./س



برچسب ها: قم ، حضور ، مهدیزاده ، ستاره ، افتخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.