کلنگ ساخت بیمارستانی در شهرستان شهریار سال‌ها پیش زده شد اما با گذشت 19 سال و 3 دوره دولت‌های سازندگی، اصلاحات و عدالت‌محور همچنان این پروژه نسبتا بزرگ بهداشتی و درمانی که نیاز مبرم غرب استان تهران به شمار می‌رود تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حدود 19 سال پیش در چنین روزهایی، مسئولان وقت شهرستان شهریار از جمله همت‌الله هادی‌زاده فرماندار وقت و کنونی شهرستان شهریار کلنگ احداث بیمارستان 313 تخت خوابی امام خمینی(ره) شهریار را به زمین زدند.

پس از دولت سازندگی با آغاز بکار هر دولت توسط مسئولان بلندپایه کشوری قول‌های مساعدی به جهت تامین هزینه‌های مالی بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار داده‌ می‌شد.

اما این قول‌ها تنها و تنها در حد قول باقی ماندند و از آنجایی که به بیان قدیمی‌ترها " حرف باد هواست " این قول‌ها نیز هرگز رنگ و بویی از عمل به خود ندیدند؛ ولی در زمان سکانداری محمود احمدی‌نژاد وعده‌های مساعدی از اختصاص بودجه به بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار به گوش رسید اما این قولها هم هرگز رنگی از واقعیت به خود ندید و به زبانی ساده‌تر بیمارستان مذکور در آستانه 20 سالگی همچنان در انتظار دولتی "خوش‌قول" مانده است.

این خوش‌قولی‌های(!) مسئولان کشوری آنقدر ادامه یافت تا اینکه نوبت به یازدهمین دولت رسید، مسئولان دولت یازدهم بارها با صداقت سخن از کمبود بودجه جدی کشور گفته و به طور مکرر اعلام کردند قولی نخواهند داد که نتوانند آن را عملی سازند، در عبارتی ساده‌تر دولت یک صدا فریاد نبود بودجه برای اتمام انبوه پروژه‌های نیمه کار کشور سرداد.

بنابر اظهارات وزرای دولت یازدهم مبنی بر کمبودهای بودجه‌ای کشور به نظر می‌رسد بیمارستان 313 تخت خوابی امام خمینی(ره) شهرستان شهریار که گویا از خاطر مسئولان دولتی فراموش شده است همچنان باید در انتظار مساعدتهای مالی بماند.

در این میان پیشنهاد تغییر کاربری بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار نیز سخنی است که برخی افراد به طعنه بر زبان جاری می‌سازند تا شاید مسئولان دولتی و استانی و شهرستانی را به فکر یافتن چاره‌ای برای اتمام این انتظار 19 ساله بیندازد.

گذشته از صحبت‌های فوق، برخی از کارشناسان حوزه مربوطه استفاده از سرمایه‌های بیرونی و جذب بخش خصوصی برای اتمام این پروژه 19 ساله را تنها چاره کار می‌دانند.

این عقیده کارشناسان از 2 جنبه قابل بررسی است؛ نخست از آن جهت که در شهرستان شهریار با توجه به عدم وجود کارخانه بزرگ و مجهزی نمی‌توان آنچنان که باید و شاید بر روی سرمایه‌های بخش خصوصی داخل شهرستان حساب باز کرد.

اما از سویی دیگر نیز احتمال همکاری کارخانه‌ها و بخش‌های خصوصی خارج از شهرستان شهریار به منظور اتمام کار ارثی که در دوران ساندگی همچنان در این شهرستان باقی مانده وجود دارد زیرا همچنان خیرینی وجود دارند که برای وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی مردم دل‌نگران باشند.

وضعیت بهداشتی و درمانی نگین سبز غرب استان تهران را از آن جهت نامناسب و به دور از شان ساکنان این دیار مورد خطاب قرار دادیم‌ که این ‌شهرستان با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر و سرریز جمعیتی فراوان از شهرستان‌های اطراف خود به ویژه شهرستان‌های قدس و ملارد و  استان‌هایی همجوار از جمله استان البرز تنها دارای یک بیمارستان نسبتا مجهز به نام امام سجاد‌(ع) است که بدون هیچ شک و تردیدی نمی‌تواند آنطور که باید و شاید پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان این شهرستان باشد.

مسئله یا مشکل فوق را سیدعباس جوهری فرماندار سابق شهرستان شهریار بارها و بارها مورد انتقاد قرار داده و به انحای گوناگون از مقامات بالادستی خود (مسئولان استانی دولت دهم) تقاضای کمک و چاره‌اندیشی کرده است اما به بیان وی‌ متاسفانه به رغم قول‌های مساعد بازهم بودجه در نظر گرفته شده برای اتمام پروژه بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) این شهرستان پرداخت نشد و آقایان بازهم خلف وعده کردند.

جوهری در روز خداحافظی خود و واگذاری کرسی فرمانداری شهرستان شهریار به همت‌الله هادی زاده در حضور سیدحسین هاشمی استاندار فعلی تهران بازهم لب به انتقاد از خلف وعده‌های دولتهای نهم و دهم گشود و اظهار داشت: مطابق صحبت‌های مطرح شده قرار بود مبالغی را برای اتمام یا حداقل پیشبرد پروژه 19 ساله بیمارستان امام خمینی(ره) اختصاص دهند اما تا کنون حتی یک ریال هم پرداخت نکرده‌اند.

این گفته‌های نماینده رسمی دولت دهم در شهرستان شهریار خود گویای تمام خلف وعده‌های دولت دهم است و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

 با توجه به گستردگی مشکلات مردم شهریار، حسین گروسی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی سودای تبدیل شدن شهرستان شهریار به فرمانداری ویژه و یا استان را در سر دارد که امیدواریم پیش از وقوع این اتفاق مبارک، نخست مشکلات و معضلات این شهرستان را که قطعا وی همانند سایر مسئولان بر آن‌ها واقف هستند، برطرف شود.

بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار در انتظار تخصیص بودجه است

حسین گروسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه 19 ساله بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار اظهار کرد: بیمارستان مذکور منتظر اختصاص بودجه و پرداخت آن از سوی دولت است تا بتواند پس از چندین سال مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان دولت گفت: دولت یازدهم نیز اگر همچون دولت‌های قبل قصد و نیت عدم اختصاص بودجه را دارد از همین حالا اعلام کند تا ما بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی در شهرستان خود استفاده کنیم.

باتوجه به اظهارات گروسی ناخودآگاه این سوال به ذهن خطور میکند که اگر به راستی در شهریار ظرفیت‌های استفاده از بخش خصوصی وجود داشت پس چرا تاکنون با گذشت مدت زمان طولانی بیمارستان مذکور افتتاح نشده و این طلسم 19 ساله نشکسته است؟

اما فقط نماینده شهریار است که بدون شک میتواند پاسخ این پرسش و انبوهی از سوالات ساکنان این دیار را بدهد.

گفتنی است، شهرستان شهریار که زمانی به عنوان ریه‌های تنفسی غرب استان تهران محسوب می‌شد با جمعیت تقریبا یک میلیون نفری با انبوهی از مشکلات و معضلات خرد و کلان به ویژه مشکلات ترافیکی و درمانی مواجه است که با کمال تاسف تا کنون تنها به کارهای کوچک اکتفا شده و گویا عزمی برای پایان بخشیدن به مشکلات نیست و شهریار همچنان اندر خم این کوچه مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار