نشست موسوم به دوستان سوریه در پاریس بدون دستیابی به نتیجه ای پایان یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزیران امور خارجه فرانسه، عربستان سعودی، آمریکا، ترکیه، قطر، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اردن، مصر و امارات عربی متحده، به عنوان گروه موسوم به دوستان سوریه بعد ازظهر روز یکشنبه بار دیگر در پاریس به میزبانی لوران فابیوس در حالی حضور یافتند که اختلافات در میان تروریست ها در سوریه به اوج خود رسیده است.

گفته شد این نشست برای رفع اختلافات موجود میان مخالفان برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 برگزار شد، اما این نشست در حلّ اختلافات نتیجه ای نداشت و فقط به تاریخ برگزاری ژنو 2 بسنده شد انهم بدون اینکه به نحوه رفع اختلافات اشاره ای شده باشد.لوران فابیوس به عنوان میزبان این نشست در بیانه ای با تکرار مواضع قبلی گفت: کنفرانس ژنو 2 در وقت مقرّر با هدف انتقال قدرت برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این کنفرانس باید به تشکیل دولت انتقالی با صلاحیت های کامل منجر شود.با این شرایط در بیانیه این نشست به فجایع تروریست های حمایت شده از طرف کشور های غربی ، عربی در خاک سوریه و یا قطع این حمایت ها هیچ اشاره ای نشد و فقط به مواضع تکراری قبلی ، آن هم خارج از تصمیمات ملّت سوریه تاکید شد.

فرانسه از ابتدای بحران سوریه برای بار هفتم میزبان گروه موسوم به دوستان سوریه شد. با برگزاری این نشست ها هربار مواضع تروریست ها ضعیف تر و نتایج تنها به اعلام حضور کشورهای حامی تروریست ها ختم می شود. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: سوریه ، نشست ، پایان ، دمشق ، جربا ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار