قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: قضات و مسئولان دستگاه‏ قضایی باید تکریم ارباب رجوع را از مهم ‏ترین وظایف خود بدانند و این امر مهم را سرلوحه کار در انجام وظایفشان قرار دهند.

حمید درخشان‏ نیا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به اینکه افرادی که وارد دادگاه می ‏شوند و پیگیر مسائل و مشکلاتشان هستند، دچار اضطراب و نگرانی شدیدی می ‏شوند، رفتار و سخن ما باید به گونه ‏ای باشد که آنها با ورود به دادگاه، احساس امنیت و آرامش کنند.

وی ادامه داد: باید به گونه ‏ای رفتار کرد که مردم یقین داشته باشند مسائل و مشکلاتشان در این مکان مقدس به درستی رفع می ‏شود.

درخشان ‏نیا افزود: آرای صادر شده از قضات باید مستند و مستدل باشد؛ آرایی که در دستگاه قضایی کشورمان صادر می‏ شود، جزو اسناد جمهوری اسلامی بوده و ماندگار است و برای همیشه باقی می‏ ماند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: همه تلاش ‏ها برای صدور آرای دقیق و مستند و همراه با حفظ اقتدار و آبروی نظام است.

وی ادامه داد: تا جایی که می ‏توان با مصالحه کارها را انجام داد، باید به این امر توجه شود؛ چرا که این امر موجب رضایت و خشنودی مردم خواهد بود.

درخشان ‏نیا اضافه کرد: توجه به امور زندانیان از مسائل مهمی است که قضات باید توجه خاص و دقیق ‏تری به آن داشته باشند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: همه تلاش و حساسیت قضات برای صدور رأی دقیق و مستند است و این امر چیزی جز آرامش مردم و رضایت پروردگار متعال را به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این امر مهم نباید از چشم ما دور بماند و در اسرع وقت باید به مسائل آنها رسیدگی شود تا کسی بی ‏گناه در زندان نماند.

درخشان‏ نیا اضافه کرد: همکاران قضایی باید با همه مسئولان منطقه در چارچوب قانون و حفظ استقلال دستگاه قضایی تعامل داشته باشند و بدانند که با وحدت کارها پیش می‏رود؛ وحدت موجب استحکام و سرعت اجرای امور می ‏شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در دستگاه قضایی، صفات و تعهدات لازم قضات را شناسایی می‏ کنیم و این منصب مهم را به عهده فردی متعهد و متخصص می‏ سپاریم/ش.


برچسب ها: تکریم ، ارباب رجوع ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.