حنا به شکل دم کرده خاصیت دارویی دارد رنگی کردن کف پا بینایی را تقویت می کند.

مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حناگیاهی از رده دو لپه ای ها و حناگلبرگان است که به صورت درختچه ای رویش و برداشت می شود و در نواحی گرم و خشک رویش بیشرتی دارد، جالب است بدانیم که درانگلیسی نیز حنا را، حنا می نامند.

وی در باره طبع حنا گفت: طبع حنا مایل به سردی است، از آن به عنوان معتدل نیز یاد می شود ولی به سمت سردی گرایش و سرد وخشک است و بر خلاف تصور همه که بیشتر مصرف آن را مالشی و موضعی و در قالب رنگ می شناسد ولی قابلیت خوراکی بسیار مفید و بی نظیری دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

کارشناسان گیاهان دارویی به درمان ناراحتی های گوارشی که ناشی از گرما است اشاره کرد و افزود: کسانی که سوء مزاج گرم دارند که در این حالت غذا در داخل معده می سوزد و سوء هاضمه ایجاد می کند با مصرف حنا برطرف می شود.

خادم الحسینی در خصوص درمان نارحتی های گوارشی با حنا گفت: به نسبت مساوری پودر حنا با پودر هلیله زرد و پودر هلیله سیاه مخلوط و در یک کپسول ریخته و روزی 1 عدد مصرف شود.

وی با بیان این که در احادیث زیادی برای مفید بودن حنا آمده است اظهار داشت: برای افزایش بینایی چشم موثر است و دراین حالت کف پا را حنا می گذارند که اعصاب چشم را تحریک و تقویت می کند و در منابع و تحقیقات معتبر نیز آمده است.

وی تصریح کرد: برای آماده کردن حنا به صورت مصرف موضعی، حنا را با مقداری آب مخلوط می کنند وبرای بینایی و کاهش حرارت بدن که ناشی از گرما است کف پا و برای درمان سردردهای مزمن ناشی از گرما سر را حنا می گذارند.

کارشناسان گیاهان دارویی درپایان گفت: خانم های باردار نباید به هیچ عنوان حنا را به شکل خوراکی مصرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حنا ، گرما ، طبع ، سرد ، کف ، پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار