سال گذشته از 39 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور تنها 8 هزار میلیارد یعنی 20 درصد تخصیص یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری  چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی؛ جواد خوانساری افزود: بخش خصوصی  مجری صنعت احداث در کشور است و در حال حاضر در ضعف قرار گرفته  و نیازمند حمایت دولت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه درآمدهای ارزی کشور در چند سال اخیر نسبت به سنوات گذشته قابل قیاس نبوده اما در این مدت توجه به بودجه های عمرانی کشور تقلیل و به هزینه های جاری انتقال یافته است.

وی افزود: این موضوع سبب شده بخش خصوصی که مجری صنعت احداث در کشور است، در ضعف بسیاری قرار بگیرد ضمن اینکه در چند سال اخیر بین بخشهای دولتی و خصوصی تفاوتهایی وجود داشته است.

خوانساری در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته تنها 20 درصد بودجه عمرانی کشور تخصیص یافته به گونه ای که از 39 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور بیش از 8 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار نشده است.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی گفت: مطالبات پیمانکاران و مشاوران از سال 90 تاکنون به تعویق افتاده است، ضمن اینکه تغییر و نوسانات نرخ ارز در سال گذشته سبب شده شاخص های تعیین مقدار این مطالبات مشخص و اعلام نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه درآمدهای ارزی کشور در چند سال اخیر نسبت به سنوات گذشته قابل قیاس نبوده اما در این مدت توجه به بودجه های عمرانی کشور تقلیل و به هزینه های جاری انتقال یافته است.

وی افزود: این موضوع سبب شده بخش خصوصی که مجری صنعت احداث در کشور است، در ضعف بسیاری قرار بگیرد ضمن اینکه در چند سال اخیر بین بخش های دولتی و خصوصی تفاوت هایی وجود داشته است.

خوانساری گفت: مطالبات پیمانکاران و مشاوران از سال 90 تاکنون به تعویق افتاده است ضمن اینکه تغییر و نوسانات نرخ ارز در سال گذشته سبب شده شاخص های تعیین مقدار این مطالبات مشخص و اعلام نشود.

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود .

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: عمران ، ساختمان ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار