12 ساعت آب وقفی قناتی در حومه شهرستان بم پس از ۷۰ سال از دست متصرفین خارج و احیاء شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی امیری سرپرست اوقاف شهرستان بم افزود: در بازخوانی پرونده‌ها و وقف نامه‌های قدیمی به وقف نامه‌ای برخورد کردیم که سال‌ها راکد مانده و عمل به وقف نشده بود.  
 
وی با توضیح جزئیات وقف نامه بیان کرد: علی تدین واقف نیکوکار بمی در سال ۱۱۳۲۰ هجری شمسی ۱۲ ساعت آب قناتی را در حومه شهرستان بم بر مخارج مراسم آب و آش و برگزاری روضه خوانی و عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم وقف کرده بود.  
 
امیری با اشاره به اینکه واقف در متن وقف نامه ذکر کرده که آب چاه تدین از ساعت ۵ عصر روز شنبه تا ۵ صبح روز یکشنبه وقف است، ادامه داد: پس از انقلاب موقوفه در دست متصرفین قرار گرفت و باتوجه به اینکه هیچ پرونده و عملکردی از این موقوفه در اداره اوقاف به ثبت نرسیده بود، هیچ گونه پیگیری هم از سوی اوقاف بم در این خصوص انجام نشده بود.  
 
سرپرست اوقاف بم تصریح کرد: با پیگیری‌های واحد حقوقی این اداره و همکاری محاکم قضایی و دادستان شهرستان بم با حضور در منطقه، آب چاه از دست متصرفین خارج و به وقفیت بازگردانده شد.  
 
امیری، ارزش آب چاه را بالغ بر ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر آب چاه به مزایده گذاشته شده و طبق نیت واقف مصرف خواهد شد.  
 
وی خاطرنشان کرد: ما در حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند مسئولیم و امینانه برخورد کردن با نیات واقفان خیراندیش مهم‌ترین وظیفه ما خواهد بود و احیا و پیگیری این وقف ارزشمند خود نشان از زنده بودن واقفین دارد که باعث جاری شدن چشمه سار وقف پس از گذشت سال‌ها در جامعه است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: امیری ، آب ، وقفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار