یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: سم زدایی جامعه از عرفان های کاذب مهم ترین رسالت مدیران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام حمزه شریفی دوست در دوره آشنایی با معنویت های نوظهور در شهرکرد گفت: مراکز سینمایی مانند هالیوود با سرمایه گزاری کلان، استفاده از نیروهای نخبه و برنامه ریزی دقیق سالانه بیش از 700 حلقه فیلم جدید به عنوان آثار معنا گرا تولید می کند که بیشتر به دنبال انحرافات اندیشه ای در سطح دنیا هستند.

وی تصریح کرد: معنا گرایی در هالیوود به معنای معنویت مدرن است که ماموریت آن پاسخ دهی به نیاز معنوی دنیا است که پخش برخی از این فیلم های خارجی به ویژه کارتون ها در تلوزیون ایران تاثیراتی بر مخاطب دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه، آسیب شناسی عرفان های کاذب فلج کننده را از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از اهل فرهنگ دانست و گفت: سم زدایی جامعه از عرفان های کاذب مهم ترین رسالت مدیران است.

شریفی دوست، بر لزوم ریشه یابی علل پیدایش، گسترش و گرایش عرفان های کاذب در سطح جامعه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد:این عرفان ها به عنوان یک جنبش اجتماعی معنویت گرا در کشور فعالند که این نسخه در اصل دینی و اسلامی نیست و آسیب های عمیق و بنیادین را برای جامعه اسلامی با خود همراه دارد.

حجت الاسلام شریفی دوست، آسیب شناسی عرفان های کاذب فلج کننده که از خارج به کشور نفوذ کرده است را از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از اهل فرهنگ دانست و بر لزوم تحقق این مهم تاکید کرد.

به گفته وی، باید هر دستگاه فرهنگی برای مقابله، روشنگری و پاسخگویی به این عرفان های کاذب در جایگاه خودش گام بردارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با بیان اینکه در سیاست کلی برنامه پنجم توسعه نیز این بحث به عنوان صیانت فرهنگی نظام مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد:در محیط های آموزشی باید دقت کرد به صورت آموزه ای وارد شد که این امر با آسیب شناسی میسر می شود و به طور قطع طی این مسیر به تحقیقات نیاز دارد.

حجت الاسلام شریفی دوست سم زدایی جامعه از عرفان های کاذب در کوتاه مدت را مهم ترین رسالت مدیران، نیروهای موثر و کارگزار جامعه دانست و گفت: ترویج معنویت دینی در بین مردم مهم ترین رسالت این قشر است تا با گوشزد کردن خطرات ناشی از معنویات جدید و کاذب، جامعه را از اثرات مخرب آن سم زدایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیار ی از کتاب هایی که معنویت گرا هستند به ظاهر مزایایی دارند اما تاثیرات انحرافی آن بسیار بیشتر است که فهم این انحرافات اندیشه ای، بسیار دشوار است همچنین لذت بردن از محتوا و متن آن نشان از ضعف بنیه فکری افراد دارد.

شریفی دوست اظهار کرد:عرفان کاذب از لحاظ سلوک علمی و رفتار دینی به هفت دسته اصلی عرفان جادویی، هنری، ورزشی، درمان گرا، ارتباط جنسی، رویا محور و عرفان روانشناختی تقسیم می شود.

وی به آثار مخرب عرفان جادویی در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: پیام این عرفان این است که مخاطب نیاز معنوی خود را در جغرافیای جادویی پیدا کنند و جادو در ذهن مخاطب مقدس و کار آمد جلوه دهند.

دوره آموزشی آشنایی با معنویت های نوظهور با حضور 350 نفر از استادان حوزه، دانشگاه و مراکز آموزشی در شهرکرد برگزار شد./س

برچسب ها: عرفان ، کاذب ، نوظهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.