اعضای جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن آغاز امامت حضرت امام زمان( عج) و هفته وحدت با حضور در پایگاه انتقال خون اردبیل به یاری نیازمندان شتافتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، در این برنامه فرهنگی 20 نفر از اعضاء جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با گروه‌های خونی مختلف، پس از انجام معاینات اولیه پزشکی نسبت به اهداء خون به نیازمندان اقدام کردند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در این برنامه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان انتقال خون استان اظهار کرد: در دین مبین اسلام اهداء خون یکی از ایثارگری‌های باشکوه است و خداوند در قرآن حیات بخشیدن به یک انسان را مانند حیات بخشیدن به همه بشریت دانسته و بر آن تاکید فرموده است.

رامز نصیری صالح خاطرنشان کرد: اهداء خون برای نیازمندان، بسیار اهمیت دارد اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این سودمندی برای فرد اهداء کننده نیز مطلوب و ارزشمند است و برای وی فواید متعددی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اهداء خون گفت: اهداء خون به عنوان بالاترین نیکی‌ها و فرهنگ اهداء خون در جامعه به عنوان حرکتی انسان‌دوستانه و هم‌نوع‌خواهی و مایه زندگانی انسان است و اهداء آن به بیماران نیازمند، زمینه حیات را رقم می‌زند.

نصیری صالح اظهار کرد: نبود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همچنین همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌های خونی سبب شده است که اهداء خون اهمیت و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه سالروز آغاز امامت حضرت امام زمان( عج) و هفته وحدت فرصت مناسبی برای انجام امور خیر است، افزود: امیدواریم این حرکت اعضاء جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان سنبل ایثار و گذشت مورد توجه قرار گرفته و سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز در کنار مردم در این امر خیر سهیم شوند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با یادآوری این نکته که اهداء خون به عنوان یکی از شاخص‌های مهم همدلی، احساس مسئولیت و پیوند با همنوع در جامعه کنونی از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ حیاتی اهداء خون با توجه به افزایش سرسام‌آور حوادث، سوانح و بیماری‌های مختلف که نیاز به خون را دو چندان کرده در جامعه امروزی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، انتقال خون ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.