معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت تسهیلات 23 میلیارد ریالی برای تامین نقدینگی زنبورداران استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، غفور عبداللهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:به منظور تسهیل در تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان مبلغ 7 میلیارد ریال، به صورت قرض الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد در سال در اختیار شرکت‌های تعاونی زنبورداران قرار گرفته است.

وی افزود: طبق توافقات انجام شده با بانک توسعه تعاون، برای استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش، از محل میانگین مانده منابع صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور مبلغ 16 میلیارد ریال دیگر به شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان تخصیص یافته که با  تشکیل پرونده و تکمیل مدارک درخواستی می‌توانند از طریق بانک عامل از این تسهیلات استفاده کنند.

عبداللهی افزود: حداقل مبلغ تخصیصی 500 میلیون ریال به شهرستان‌های آذرشهر، اسکو، ورزقان، اهر و حداکثر 5 میلیارد ریال به شهرستان مراغه که براساس درخواست خود شرکت‌های تعاونی زنبورداران مصوب شده است، تعلق می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای استفاده بهینه از این تسهیلات و ارائه خدمات به اعضای خود باید شرکت‌های تعاونی زنبورداران برنامه‌ریزی درستی کرده باشند، افزود: در صورتی که شرکت‌های تعاونی زنبورداران اقدام به ابتیاع نهاده‌های مورد نیاز زنبورداری و قرار دادن آن به صورت تسهیلات کالایی و نه تسهیلات ریالی به زنبورداران کنند علاوه بر بالا بردن بهره‌وری از تسهیلات فوق موجب یکسان‌سازی قیمت نهاده‌ها و نیز کم‌کردن هزینه‌های تولید خواهند شد.

وی تصریح کرد: در آذربایجان‌شرقی، حدود 12 هزار زنبوردار در قالب 11 شرکت تعاونی زنبورداری و یک اتحادیه استانی در امر پرورش زنبور عسل فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.