در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وجود امکاناتی مانند DBS (تحریک نقاط عمقی مغز) و استروتاکسی می توان در جهت درمان بیماری هایی مانند پارکینسون ، حملات صرعی و اختلالات تمرکزی اطفال اقدام کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزاری سمینار معرفی و ترویج علوم و فن آوری های شناختی را در توسعه این دانش قابل اهمیت ذکر کرد .

دکتر غلام رضا حاتم در آیین گشایش این سمینار در بیمارستان نمازی شیراز افزود : این برنامه با همکاری ستاد علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فن آوری نهاد ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد .

رییس سمینار و رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز نیز گفت : علوم و فن آوری های شناختی به معنی شناخت عملکرد فعالیت قسمت های مختلف مغزی و ارتباط آن با محیط اطراف می باشد .

دکتر مجید رضا فرخی با تاکید بر اینکه با این علم می توان امکانات تشخیصی و درمانی جدیدتری ایجاد کرد ، افزود : دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری دانشگاه شیراز از امکانات موجود به منظور همکاری با ستاد علوم شناختی کشور، در جهت گسترش زمینه های آموزشی و پژوهشی در استان فارس تلاش می کند ./س

انتهای پیام/

برچسب ها: درمان ، اختلال ، تحریک ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.