استاندار قم گفت: باید برای جبران عقب ماندگی‌ها قم با سرعت کار و تلاش کنیم و فرصت خدمت در نظام اسلامی باب خیری است که به روی ما مسئولان گشوده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش عصر ديروزدر جلسه شورای اداری استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه باید برگزاری جلسه شورای اداری استان قم در این زمان مبارک و مکان مقدس را به فال نیک گرفت اظهار کرد: از آنجا که وظیفه شورای اداری استان تبیین سیاست‌های دولت برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و این نخستین جلسه‌ای است که در خدمت مدیران هستم فرصت را مغتنم شمرده و نکاتی را متذکر می‌شوم.


وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین تحول و تغییر در طول تاریخ با همت مردم انجام شد و پس از این پیروزی اتکای به آرای مردمی بزرگترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار قم با بیان اینکه در حکومت اسلامی مردم اصلی ترین نقش را دارند اضافه کرد: در کشور ما همه مسئولان و مقامات به نوعی منتخب مردم بوده و جایگاه آنها متاثر از رای مردم است و این مردم هستند که آینده و سرنوشت کشور را رقم می‌زنند.

وی گفت: بحمدالله در خرداد ماه سال جاری مردم با شرکت گسترده و دشمن شکن خود در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای را محقق کردند.

صالحی منش با بیان اینکه خداوند متعال را به خاطر نعمت جمهوری اسلامی و داشتن مردمی آگاه و بصیر و رهبری بزرگوار شکر می‌کنیم اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی میراث گرانبها و بی بدیل و امانت حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان عزیز است و پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی تنها و تنها برای خدمت بیشتر است و ما به عنوان مسئولان و کارگزاران نظام در برابر مسئولیتی که داریم در پیشگاه خداوند و مردم باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: امروز باید هر کدام از ما در هر جایی که هستیم برای پیشرفت کشور احساس مسئولیت کنیم؛ با انتخاب دولت تدبیر و امید فضایی در کشور به وجود آمده است و از آنجا که دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است مسئولان باید با توجه به سیاست‌های دولت و اسناد بالادستی نظام به وظیفه خود به نحو شایسته عمل کنند.

استاندار قم با بیان اینکه جایگاه شهر مقدس قم و ویژگی‌های این شهر مقدس بر کسی پوشیده نیست اضافه کرد: شهر مقدس قم از دیرباز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد توجه خاص و عام قرار داشته است.

وی وجود بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را از جمله ویژگی‌های این شهر عنوان کرد و افزود: قم نخستین شهر شیعی ایران با تاریخی کهن و مورد توجه خاص و عام بوده و خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی و کانون مبارزات علیه طاغوت به شمار می‌رود.

صالحی منش تصریح کرد: حضور سالانه میلیون‌ها گردشگر دینی و مذهبی، قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 17 استان و وجود بسیاری از اماکن و حضور شخصیت‌های برجسته، فعالیت بیش از 500 مرکز علمی تحقیقی، دارا بودن رتبه دوم کشوری در چاپ و نشر، سفرهای متعدد سفرا و دیپلمات‌ها و فعالیت دبیرخانه خبرگان رهبری و وجود جامعه مدرسین قم را به آشیانه آل محمد و پناهگاه شیعیان تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برای توسعه، عمران و ‌آبادانی قم برداشته شده است و شاهد خدمات ارزنده‌ای بوده‌ایم ولی هنوز به جایی که باید نرسیده‌ایم و از جایی که قم از دوران طاغوت مغضوب دستگاه حکومت بوده در حق این شهر جفا شده است و عقب ماندگی‌های متعدد در این شهر وجود دارد. باید برای جبران این عقب ماندگی‌ها با سرعت کار و تلاش کنیم و فرصت خدمت در نظام اسلامی باب خیری است که به روی ما مسئولان گشوده شده است.

استاندار قم ادامه داد: شهر مقدس قم در افق چشم انداز 1404 باید به پایتخت تولید و نشر تفکر دینی و الگوی مدینه فاضله دینی در مقیاس جهانی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌های ویژه و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود این شهر مقدس را به جایگاه واقعی خود رسانده و بتوان آن را به عنوان شهر الگو و متعالی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش در ادامه سخنان خود در جلسه شورای اداری استان قم  اظهار کرد: از روزی که فعالیت خود را در شهر مقدس قم آغاز کرده‌ام با مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و فضلای به نام حوزه دیدارهایی داشتم و مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار ارشادات، نصایح، تذکرات و اوامری داشتند و این اوامر، ارشادات، تذکرات و نصایح را به حول و قوه الهی در حد تون خود متعهد هستم که اجرا کنم.

وی با اشاره به رایزنی در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران کل بیان کرد: امیدواریم که همانگونه که تا به حال قول داده شده است معیار برای تعیین مدیران اصل تقوا، مسئول پذیری، تخصص، اعتقاد به ولایت فقیه و توانمندی در اجرای سیاست‌های دولت بوده و سعی خواهیم کرد شایسته سالاری کرده و بهترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد.

استاندار قم بیان کرد: با اکثر گروه‌های سیاسی فعال در شهر جلسات داشته و به تفاهم نسبتا خوبی رسیده‌ایم و همانگونه که شاهد هستیم استان در امنیت و آرامش بوده و کوچکترین مشکل و مسئله‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: در طول سه هفته اخیر که فعالیت خود را در قم آغاز کرده‌ام بازدیدهای متعددی از اجرای پروژه‌هایی چون مترو، شرق حرم، منوریل، فرودگاه قم و... صورت گرفته است.

صالحی منش با اشاره به سمینار دو روزه استانداران سراسر کشور در تهران بیان کرد: دولت بسیار متحد، منسجم، دانشمند، متفکر و با تجربه، معتقد به ولایت فقیه و آماده خدمت به مردم است و همه دولتمردان پیمان بسته‌اند با همه موانع به حول و قوه الهی برخورد کنیم؛ اگر پول و اعتبار نیست ولی با همت بلند و با تحرک جدی و تلاش و جهد بسیار می‌توانیم موانع و مشکلات را پشت سر بگذاریم و از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در جلسه با استانداران نکات بسیار مهم و ارزشمندی را مورد تاکید قرار دادند که از جمله این نکات توجه به حقوق شهروندی، پرهیز از اسراف، حمایت از اقشار آسیب پذیر، فراجناحی عمل کردن،‌ پذیرش و تحمل انتقاد و توجه به مسئله معیشت مردم بود.

استاندار قم با بیان اینکه شهر قم باید خود را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آماده کند و افق این شهر باید جهانی باشد اضافه کرد:‌ قم باید آبادترین، بهترین و با نشاط‌ترین شهر ایران باشد و حرم کریمه اهل بیت باید یک طراز قابل قبول توسعه و پیشرفت پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌هایی به مدیران استان، داشتن روحیه تعامل، داشتن راه برای متوازن در پیشرفت و توسعه متوازن قم و پرهیز از بخشی نگری را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نگاه به قم نباید فردی، گروهی و موضعی باشد و باید نگاه به شهر مقدس قم برپایه نگاهی بر اساس اسلام ناب محمدی باشد.

استاندار قم گفت: مدیران نباید از انتقاد هراس داشته باشند چرا که نقد منصفانه ما را در پیشبرد کارها موفق خواهد کرد

صالحی منش توجه به بخش خصوصی و ضرورت بهره گیری از ظرفیت این بخش در آبادانی استان، توجه به معماری اسلامی، ایرانی در ساخت و سازها  و طرح‌های عمرانی، توجه به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات زیارتی به عنوان یکی از شهرهای زیارتی و گردشگری فرهنگی، تبدیل شدن قم به قطب صادرات علمی، فرهنگی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: قم باید ظرفیت خود را در تولید علوم اسلامی انسانی مبتنی بر آموزه‌های دینی که رهبری مورد تاکید قرار دادند به کار گیرد و در این خصوص دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش مهمی بر عهده دارند.

وی ضرورت بهره گیری از رهنمودهای علما و مراجع تقلید در راستای پیشرفت همه جانبه استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: داشتن روحیه مردم داری، توجه به اقشار ضعیف جامعه، در نظر داشتن ارزش‌های اسلام ناب محمدی، اجرای درست عدالت در جامعه،  بهره مندی تمام مردم از امکانات موجود و... از نکات مورد تاکید است.

استاندار قم بیان کرد: مدیران نباید از انتقاد هراس داشته باشند چرا که نقد منصفانه ما را در پیشبرد کارها موفق خواهد کرد؛ مدیران باید در هزینه کردن اعتبارات دقت لازم را داشته باشند و با توجه به مشکلات اعتباری در کشور تجملات اداری را کاهش دهند./س
برچسب ها: قم ، مدینه ، فاضله ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.