هزاران يمني در مقابل سفارت آمريکا تظاهراتی برپا کردند و آزادی زندانیان یمنی‌ بازداشت شده در گوانتانامو را خواستار شدند

هزاران يمني در مقابل سفارت آمريکا تظاهرات کردند و ادامه بازداشت حدود 90 شهروند يمني در زندان آمريکايي گوانتانامو را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار، هزاران يمني در صنعا پايتخت يمن به سوي سفارت آمريکا تظاهرات و ادامه بازداشت حدود 90 شهروند يمني را در زندان آمريکايي گوانتانامو محکوم کردند.

 آنها با دادن شعارهايي خواستار آزادي اين عده از يمني ها در گوانتانامو شدند.

"هاشم شرف الدين" خبرنگار شبکه  المنار در صنعا، در گزارشي گفت اين تظاهرات به مناسبت دوازدهمين سالگرد ايجاد بازداشتگاه گوانتانامو برگزار شد.

خواهر يکي از افراد بازداشت شده در اين تظاهرات گفت:« زندان گوانتانامو يک لکه ننگ براي دولتهاي عربي و غير عربي است زيرا افراد بازداشت شده در آن بدون محاکمه 12 سال است که زنداني شده اند و حقوق انساني آنان زير پا گذاشته شده است.»

12 سال است که بستگان بازداشت شدگان يمني تظاهرات و به سوي سفارت آمريکا راهپيمايي مي کنند.

تظاهرکنندگان دولت يمن را نيز به کوتاهي متهم مي کنند.

"احمد عمران" ،دبير سازمان حقوق و آزاديهاي « هود » گفت:« دولت يمن به وظيفه خود به صورت مناسب عمل نمي کند و نقشش در اين خصوص همچنان منفي است . دولت آمريکا نيز همچنان اين افراد را در شرايط بسيار بدي زنداني کرده است.»

در حاليکه دولت يمن از وعده هاي آمريکا براي آزادسازي بازداشت شدگان سخن مي گويد سازمانهاي حقوقي يمني تلاش مي کنند در اين خصوص کاري بکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار