در واحد علوم و تحقیقات طراحی شد

دستگاه تست انواع "نانو سیالات" پایه روغن در مبدل های حرارتی صفحه تخت و لوله‌ای

محققان واحد علوم و تحقیقات موفق به طراحی و ساخت دستگاه تست انواع نانو سیالات پایه روغن در مبدل های حرارتی صفحه تخت ولوله ای شدند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر مرتضی خیاط رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا این واحد دانشگاهی در این خصوص گفت:  نانو سیالات توانایی افزایش نرخ انتقال حرارت در کاربردهای مختلف نظیر سرمایش صنعتی، راکتورهای شیمیایی، صنعت حمل ونقل، سیستم های الکترومکانیکی و الکتریکی و کاربردهای پزشکی را دارا هستند. 

وی با بیان این مطلب که تاکنون به دلیل عدم وجود چنین دستگاهی در واحد علوم و تحقیقات، بررسی نانو سیالات به منظور اندازه گیری پارامترهای موثر در انتقال حرارت در سایر مراکز صنعتی و دانشگاه ها صورت می گرفت ، گفت: از این رو تصمیم بر ساخت دستگاهی جهت تست انواع مختلف نانو سیالات پایه روغن به منظور رفع مشکلات موجود اتخاذ شد. در واقع این دستگاه قابلیت تست انواع مختلف نانو سیال های پایه روغن به منظور اندازه گیری پارامترهای مختلف انتقال حرارت و افت فشار در انواع مبدل های حرارتی را دارا می باشد.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا واحد علوم و تحقیقات افزود: وجود چنین دستگاهی با توجه به قابلیت های بالا برای تست ذرات نانو در سیالات می تواند زمینه ساز انجام تحقیقات و پژوهش های گسترده آتی در دانشگاه شده و از این طریق قدمی هرچند کوچک در جهت پیشرفت، تعالی و خودکفایی کشور برداشته شود.

لازم به ذکر است ، این دستگاه تحت راهنمایی دکتر مرتضی خیاط رئیس دانشکده مکانیک و هوافضا و با همکاری بهنام حبیب نژاد لداری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی و افشین صادقی خواه دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی مکانیک این واحد دانشگاهی ساخته شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: نانو ، سیالات ، الکتریکی ، حرارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار