کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در سفر به عربستان با مقامات بلند پایه این کشور درباره موضوعات مهم منطقه ای به بحث و تبادل نظر بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عرب نیوز، کاترین اشتون که سفر خود را به پنج کشور حاشیه خلیج فارس آغاز کرده است قرار است روز سه شنبه این هفته به عربستان سفر کند و با مقامات بلند پایه این کشور  و همچنین شورای همکاری خلیج فارس درباره موضوعات مهم منطقه ای نظیر ایران و سوریه گفتگو کند.

"ماجا کوجانیک" سخنگوی دفتر اشتون اعلام کرد توافقنامه موقت هسته ای با ایران، بحران سوریه و همچنین دیگر موضوعات مهم و استراتژیک منطقه ای از مواردی هستند که قرار است اشتون با مقامات بلند پایه عربستان و همچنین شورای همکاری خلیج فارس گفتگو کند.

اشتون ابراز امیدواری کرده است سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث ارتقاء همکاری های سیاسی و منطقه ای اتحادیه اروپا با دولت های عرب شود.

وی اعلام کرده است که بحث انتقال قدرت در سوریه و روند مذاکرات آینده در "ژنو2" یکی از اهدافی است که اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس مشترکا" به آن توجه ویژه ای دارند. همین گزارش حاکی است - مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا روابط خود به ویژه در بخش تجارت و اقتصاد  با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس  افزایش دهد. ماشین آلات ، تجهیزات راه آهن ، هواپیما ، تجهیزات پزشکی ، کارخانه های تولید نیرو از مهمترین صادرات اتحادیه اروپا به کشورهای حاشیه خلیج فارس است . نفت ،گاز طبیعی ، آلومینیوم ، فراوردهای پتروشیمی و همچنین خرما از مهمترین صادرات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار