مديركل امور آموزش و كار آموزي سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: در بهمن ماه سال جاري سه كارگاه آموزشي با همکاری صلیب سرخ برگزار می‌شود.

"مسعود قادي‌پاشا" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بيان اشاره به برگزاری سه کارگاه تخصصی سازمان پزشکی قانونی کشور با همکاری صلیب سرخ، اظهارداشت: این کارگاه‌های تخصصی در بخش‌های مختلفی انجام می‌شود که در كارگاه دو روزه چالش‌هاي مطرح در تعيين علت فوت در ارتباط با هيجان و بيماري زمينه‌اي و قصور مطالبي همچون معرفي مواردي از پرونده در خصوص مرگ ناگهاني به علل داخلي در حين يا متعاقب منازعه،  مرگ ناگهاني به علل بيماري داخلي در حين و يا متعاقب منازعه، نحوه تعيين ميزان تأثير قصور پزشكي در مرگ‌هاي متعاقب تروما، ميزان تأثير بيماري هاي زمينه اي در مرگ بيماران ترومايي، نحوه بررسي و تعيين علت فوت در مرگ‌هاي متعاقب استرس و ... مطرح مي‌شود.

وي افزود: مسئوليت كيفري و اختلال هذياني، سن مسئوليت كيفري در كشورهاي مختلف و نحوه تعيين معيارهاي رشد عقلاني در مجرمين نوجوان، مسئوليت كيفري و اعمال مجازات در نوجوانان از جمله موضوعات مورد بحث دركارگاه  مسئوليت كيفري است.

قادي‌پاشا همچنين رشد جزايي و اتوپسي مغز، مخچه و گردن، اتوپسي قفسه سينه و شكم، نكات ويژه در خصوص نحوه نمونه‌برداري و ... را به عنوان بخشي از موضوعات كارگاه اتوپسي و تعيين علت فوت نام برد.

وی افزود: در اين كارگاه‌ها اساتيدي از پزشكي قانوني كشور و نيز اساتيدي از  كشورهاي آرژانتين، پرتغال، آلمان و برزيل سخنراني خواهند كرد.

مديركل امور آموزش و كار آموزي سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: هدف از برگزاري اين كارگاه‌هاي آموزشي، رفع مشكلات و چالش‌هاي موجود و رسيدن به وحدت رويه در كارشناسي‌ها و نيز حركت در جهت سياست‌هاي سازمان در خصوص تأمين نيازهاي آموزشي كوتاه و بلند مدت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پزشکی ، قانونی ، کارگاه ، صلیب ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.