پس از آن که رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد شهرک سازی را در سرزمین های اشغالی ادامه دهد، اتحادیه اروپا روز شنبه از این تصمیم رژیم صهیونیستی به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ " کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای از تصمیم اسراییل مبنی بر ادامه شهرکسازی درکرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس به شدت ابراز نگرانی کرد. 

وی با بیان این که بر اساس قوانین بین المللی، شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس غیر قانونی است ادامه شهرک سازی را در این مناطق مانعی برای روند صلح توصیف کرد.
"کاترین اشتون" در این بیانیه همچنین از اسراییل خواست هرگونه ساخت و ساز را متوقف کند . 

اسراییل با نادیده گرفتن توصیه های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه اعلام کرد قصد دارد بیش از 1800 واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی بسازد. 

به گفته یک سازمان غیر دولتی موسوم به « اکنون صلح» رژیم صهیونیستی قصد دارد 1076 واحد مسکونی را در بیت المقدس و 801 واحد مسکونی دیگر را در کرانه باختری رود اردن بسازد.

در همین راستا ایاد امین مدنی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز تصمیم مسئولان رژیم صهیونیستی جهت ساخت شهرک‌های یهودی نشین جدید در کرانه باختری و قدس شرقی را محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرک‌سازی‌ها اقدامی غیر قانونی و نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است عنوان داشت که این اقدامات فرصت‌های تحقق پیشرفت در روند صلح و راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌المللی خواست تا به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کرده و موضعی قاطعانه جهت پایان دادن به سیاست شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اتخاذ کند.

ایاد امین مدنی با یادآوری این مساله که کشورهای ابرقدرت مواضع رسمی در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده‌اند از این کشورها خواست تا این مواضع خود را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی علیه تل آویو عملی سازند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین از سازمان‌های جامعه مدنی خواست تا موضع مردمی موثری در قبال شهرک‌سازی‌ها و اقدامات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار