کرم مرطوب کننده، تنها روي پوست مي ماند و به آب رساني آن کمک مي کند. پس از شستن دست، احساس خشکي امري عادي است. اگر هم پوست چربي داريد، استفاده از کرم مرطوب کننده ممکن است ناراحتي هايي مانند آکنه را افزايش دهد. اما اگر پوست خشک و پوسته پوسته داريد، از کرم مرطوب کننده استفاده کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  چين و چروک، جوش هاي ريز و لکه هاي قهوه اي از مشکلات پوستي است که افراد را نگران مي کند. در اين مطلب به نقل از «نيوزويک»، پزشکان به برخي باورهاي نادرست درباره پيري پوست اشاره کرده و توضيحاتي داده اند.

آب، دشمن چين و چروک

مصرف آب براي حفظ طراوت پوست ضروري است اما از بروز چين و چروک پيشگيري نمي کند. چين و چروک به طور عمده به علت نور خورشيد، افزايش سن و دلايل ژنتيکي به وجود مي آيد. يکي از بهترين راه هاي پيشگيري از ايجاد چين و چروک، استفاده از کرم ضدآفتاب است. رتينوئيد ماده اي موثر براي مقابله با پيري پوست است که در کرم هاي ضدپيري از اين ماده استفاده مي شود.

مرطوب کردن پوست، باعث کاهش چين و چروک مي شود

کرم مرطوب کننده، تنها روي پوست مي ماند و به آب رساني آن کمک مي کند. پس از شستن دست، احساس خشکي امري عادي است. اگر هم پوست چربي داريد، استفاده از کرم مرطوب کننده ممکن است ناراحتي هايي مانند آکنه را افزايش دهد. اما اگر پوست خشک و پوسته پوسته داريد، از کرم مرطوب کننده استفاده کنيد.

در روز ابري به کرم ضدآفتاب نيازي نيست

در تمام طول روز چه باراني باشد چه آفتابي، استفاده از کرم ضدآفتاب الزامي است. اشعه ماوراي بنفشي که به زمين مي تابد، UVA و UVB است. در روز ابري، بخشي از اشعه UVB فيلتر مي شود بنابراين به راحتي دچار آفتاب سوختگي نمي شويد اما اشعه UVA از ابرها عبور مي کند و به عمق پوست راه مي يابد که در نتيجه اين امر فرد دچار پيري زودرس و حتي سرطان مي شود.

در خصوص استفاده از محصولات کاملا طبيعي جاي نگراني نيست

ماده طبيعي مانند آلوئه ورا ممکن است همانند مواد شيميايي عارضه جانبي داشته باشد. در صورت بروز ناراحتي بر اثر استفاده از محصول طبيعي، آن را فورا کنار بگذاريد. اگر واکنش خفيف است، مي توان آن را با کرم (OTC) هيدروکورتيزون درمان کرد. اما در صورت شديد بودن واکنش، نياز است به پزشک مراجعه کنيد.

کرمي که اطرافيان استفاده مي  کنند، براي من هم مناسب است

پوست هر فردي متفاوت با فرد ديگر است. استفاده از کرم يا شيوه درمان پوستي که براي دوست سفيدرنگ شما نتيجه خوبي داده است، مي تواند براي پوست گندمي شما مشکل ساز شود.

هرچه قيمت محصولات و کرم هاي پوست بالاتر باشد، نتيجه بهتري به دست مي آوريد

قيمت و ميزان تأثيرگذاري هيچ ارتباطي به هم ندارد. بايد محصول مناسب پوست شما باشد.

آکنه به علت کثيفي به وجود مي آيد

بروز آکنه علت هاي متعددي دارد. به عنوان نمونه بسياري از افراد که کثيفي را علت بروز آکنه مي دانند، پوست خود را بارها کيسه مي کشند که اين امر باعث ملتهب شدن پوست و در نتيجه بروز آکنه مي شود.

لکه هاي قهوه اي با مشکل کبد ارتباط دارد

هيچ ارتباطي بين اين ۲وجود ندارد و بهترين راه پيشگيري استفاده از کرم ضدآفتاب، کلاه مناسب و راه رفتن در سايه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار