نمایش "مدار بسته" نوشته ییکائو یو و کارگردانی هائو وو، از 12 تا 16 فوریه (23 تا 27 بهمن ماه) در تئاتر "کامدن پیپلز"واقع در مرکز لندن به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، این نمایش، که شرکت "لیونیان دراما گروپ" آن را تهیه کرده، اثری علمی تخیلی است و آینده ‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن انسان دارای قدرت گیاهی فوتوسنتز است. با این‌همه، "مدار بسته" نمایشی در باب مسئله آزادی است. 

آیا انسان، که مشکلاتی عدیده ای از جمله گرسنگی، فقر، نابرابری اجتماعی و محیط زیست رو به زوال، او را احاطه کرده‌، به کمک  فناوری های بسیار پیشرفته خود در عرصه بیوتکنولوژی، در راستای تغییر بیولوژی خود به منظور نوعی تطابق با محیط زیست گام برخواهد داشت؟ در "مدار بسته" آینده‌ای روایت می‌شود که انسان ها در آن قابلیت فوتوسنتز (خودکفایی در تغذیه) دارند؛ آینده‌ای که در آن فرصت وصلت علم و هنر و ارتباط غرب و شرق فراهم آمده است. در این جهان جدید، داروین و لائوتسه به هم می‌رسند و آزادی بازتعریف می‌شود. در "مدار بسته" در کنار جادوی تئاتر، این فرصت فراهم می شود تا مخاطب، دانشمندان و پژوهشگران واقعی را ببیند و با تئوری های اعجاب‌انگیز علمی، که مایه آفرینش این اثر هنری بوده‌اند، آشنا شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار