در این همایش رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 750 شهر کشوراقامه می‌شود گفت:نماز جمعه نماد وحدت ، امنیت و اقتدار ملی ایران است وملتی که اقتدار نداشته باشد نمی تواند از منافع ملی خود دفاع کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،
حجت الاسلام رضا تقوی با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه،در اقامه نماز،با امام جمعه شریک است، اضافه کرد: وظیفه ستاد نماز جمعه برگزاری هرچه باشکوهتر نماز جمعه است که برای رسیدن به این مهم باید کیفیت و کمیت نماز جمعه را افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه عواملی چون غنی تر شدن خطبه ها ، کوتاه شدن خطبه ها، تناسب خطبه ها با نیاز مردم باعث ارتقاء کیفیت نماز جمعه می شود افزود : جمعیت کیفی نماز جمعه هم به جمعیت جوانان ، نخبگان و فرهیختگان شرکت کننده در نماز جمعه بستگی دارد.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورنماز جمعه را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود :یکی از وظایف نماز جمعه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه اهمیت نماز جمعه در مردمی بودن آن است افزود :امامان جمعه بایدبه تربیت جمعی بپردازند وائمه جمعه در بستر‌سازی حوزه افکار عمومی و حوزه فرهنگ عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در این همایش گفت:ائمه جماعات کشور با کمک ستادهای نماز جمعه ،راه رسیدن به اهداف بزرگ جامعه را بسیار هموار می سازند چرا که دشمن از حضور منسجم و پررنگ قشرهای مختلف مردم در این آئین عبادی و سیاسی وحشت دارد.
آیت الله دری با بیان اینکه نمازجمعه عامل وحدت و یکپارچگی مسلمانان ارعاب دشمنان اسلام و خنثی شدن شایعات و توطئه های تفرقه افکنانه است افزود :مدیران دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش این نهاد دینی و سیاسی را تقویت کنند./س
برچسب ها: همایش ، ستاد ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.