رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ ایرلند در مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیئت پارلمانی ایرلند بر گسترش همکاری‌های دو جانبه دو کشور تأکید کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ ایرلند در مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیئت پارلمانی ایرلند که صبح امروز صورت گرفت با اشاره به پیشینه طولانی و خوب مراودات دوستانه دو ملت در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط تجاری ـ بازرگانی اظهار داشت: حجم مناسبات اقتصادی، سیاسی و بازرگانی کنونی دو کشور متناسب با قدمت روابط دوستانه و ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای همکاری نیست، از این رو باید با برنامه‌ریزی و تلاش مشترک از تمام فرصت‌ها و زمینه‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دو جانبه بر اساس منافع مشترک استفاده کرد.
 
وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر همکاری‌های پارلمانی افزود: توسعه روابط پارلمانی بستر مناسبی برای تسهیل در روند گسترش روابط و شناخت ظرفیت‌ها و زمینه‌های گسترش مناسبات فراهم خواهد آورد.
 
هروی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با فعالیت گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور شاهد گشودن فصل نوین در روابط فیمابین باشیم.
 
پت برین رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند نیز در ادامه این دیدار با تأکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون، به ویژه بخش کشاورزی و تجارت گفت: مجلس ایرلند علاقمند به توسعه همکاری نزدیک و دوستانه با پارلمان ایران است.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ژنو پیرامون موضوع هسته‌ای ایران به نتایج پایدار مناسب برای طرفیت دست یابد.
 
پت برین همچنین علاقمندی شرکت‌های اقتصادی ایرلند را برای حضور فعال در بازار ایران مورد تأکید قرار داد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار