"بیماری‌های غیر واگیر" به سن پایین‌تر رجوع پیدا کرده و جان نسل جوان را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، زهرا عبدالهی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه در وزارت بهداشت در اولین همایش تغذیه سالم گفت: دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت در جهت ارتقاء فرهنگ تغذیه‌ای کشور و اجرای برنامه‌های بسیج در کنار برنامه‌های دیگر است.

وی گفت: از آنجایی که چاقی درصد بالایی در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی، "بیماری‌های غیر واگیر" را در کشورمان به خود اختصاص می‌دهد و همه این‌ها نتیجه نا آگاهی‌ها‌ی مردم در زمینه تغذیه‌ای است.

وی اظهار داشت: این افزایش چاقی مربوط به گرایش مصرف غذایی خارج از منزل و کم تحرکی مربوط می‌شود و سن شیوع بیماری‌های نیمه واگیر به سنین پایین‌تر کاهش پیدا کرده است.

نجات یافتن روزی 2.5 میلیون نفر از مرگ با کاهش مصرف سرانه نمک

عبدالهی افزود: اگر مصرف نمک تا روزی پنج میلی گرم در روز باشد که 12 میلی گرم در روز است و این نشان می‌دهد که هشتاد درصد مردم بر سر سفره‌هایشان از نمکدان استفاده می‌کنند، که اگر رعایت شود، روزانه 2.5 میلیون نفر از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: ایجاد فرصت‌هایی جهت گردهمایی و راه اندازی سایت‌های علمی در دفتر بهبود تغذیه، برگزاری دوره‌های آموزشی تغذیه بازی‌های رایانه‌ای در این خصوص، 31 نرم افزار به صورت رایگان در جهت تغذیه سالم و امکان راه اندازی آن بر روی گوش‌های خود، صد پیام آموزشی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی، ده تیزر پیشگیری از چاقی و… با محوریت غذای سالم در هفته سلامت صورت گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرانه ، جوان ، سایت ، علمی ، چاقی ، منزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار