سیزده فیلمی که با ریسک بیشتری برای جذب مخاطب در سینمای سال 2014 رو به رو هستند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکرین رفت؛ اغلب مردم فکر می‌کنند هالیوود هر ساله صدها فیلم می سازد تا آنها را سرگرم کنند، اما مسئله چیز دیگری است.
 
مطمئنا فیلمسازان مستقلی هم هستند که فقط و فقط به فاصله هنر فیلم می سازند، اما استودیوهای فیلم سازی فقط به یک دلیل وارد بازار فیلم سازی  شده اند و آن پول است.
 
سیزده فیلمی که قرار است سال 2014 بر روی پرده بروند را انتخاب کرده ایم فیلم هایی که با بار ریسک بالایی برای حضور درگیشه روبرو هستند. روز اکران، هزینه ی ساخت فیلم و دلیل رقابت ساخت فیلم ها برای حضور درگیشه را بررسی می کنیم.
 
1- اضافه هرکول
 
زمان اکران: دهم ژانویه: هزینه ساخت فیلم: هفتاد میلیون دلار علاقمنان سینما با اسم رنی هارلین، کارگردان بی ملاحضه ی فیلم های اکشنی مثل "جان سخت 2" و "دریای عمیق آبی"‌آشنا هستند. طرفداران فیلم های اکشن می دانند اسکات اتکینز کار خودش را به عنوان بازیگر جنگجو بلد است. به هر حال، غیر از کلان لوته، بازیگر درجه یک دیگری در افسانه هرکول نیست.
 
البته سوال پیش می آید که چرا کمپانی سامیت هفتاد میلیون دلار برای اکران فیلم اکشن هزینه کرده است؟ شاید هم می خواهند از لوته یک ستاره ی "گرگ و میشی" دیگر بسازند!


 
2-  من فرانکشتاین
 
زمان اکران: 24 ژانویه: هزینه ساخت: شصت و هشت میلیون دلار برعککس"افسانه هرکول"، این فیلم مجموعه ی کاملی از ستارگان را در اختیار دارد مثل آرون اکهارت( شوالیه ی تاریکی) بیل نای( درباره زمان). میرندا اتو (ارباب حلقه ها: بازگشت کوشاه) اما وجود این بازیگران مستعد برای رویارویی با قصه ی مهمل فیلم کافی نیست.

 
این فیلم و همانطور که از اسمش بر می آید، تکه های فیلم های مرده ی اکشن ترسناکی مثل جهان زیرین، ون هلسینگ، اهل کوهستان، کنستانتین را کنار هم گذاشته است.
 
3- پلیس آهنی
 
زمان اکران فیلم: 12 فوریه هزینه ی ساخت: یکصدو ده میلیون دلار فیلم های اسکای فال و هابیت کمپانی MGM  را از ورشکستگی نجات داد.
 
فیلمی نگران کننده است که مبلغ بسیار زیادی را صرف تولید فیلم ریسک آمیزی کرد.
 
با اسم های بزرگی مثل کیتون، اولدمن و جکسون در این فیلم بازگشت پلیس آهنی به عنوان یک شروع دوباره برای این کمپانی محسوب می شود.

 
4- پومپی
 
زمان اکران : 21 فوریه  هزینه ساخت: 100 میلیون دلار قصه ی فیلم چیزی بین "گلادیاتور" و 2012 است. برده ای که جنگجو می شود و برای نجات فرد مورد علاقه اش تلاش می کند.
 
پل اندرسون کارگردان فیلم،سازنده ی فیلم هایی مثل" رزیدنت ایول " و مسابقه ی مرگ 200 " است. 



5. جنون سرعت
 
زمان اکران: 14 مارچ هزینه‌ی ساخت: شصت وشش میلیون دلار
 
تنها شاخصه‌ی بارز "جنون سرعت" انتخاب آرون پال برای نقش اول مرد است.
 
معمولا اقتباس از بازی‌های رایانه‌ای در گیشه موفق نبوده است.

 
6. نوح
 
زمان اکران: 28 مارچ. هزینه ساخت: یکصدوسی میلیون دلار
 
دارن آرونوفسکی(کارگردان "قوی سیاه") یکی از داستان‌های انجیل را به تصویر می‌کشد. با اینکه راسل کرو سکان کشتی را در دست دارد بازهم این فیلم موانع زیادی پیش رو دارد.

 
7. گودزیلا
 
زمان اکران 14مه. هزینه‌ی ساخت: یکصدوشصت میلیون دلار
 
برادران وارنه با سرمایه‌گذاری بر کارگردانی گرث ادواردز(هیولاها) می‌خواهد بهترین فیلم علمی تخیلی ترسناک را بسازد.
 
تلاش منفور کمپانی سونی سال 1998 در ساخت چنین فیلمی از نقطه اقتصادی موفق بود اما با استقبال منتقدان روبه رو نشد که حتی دنباله‌ی آن را هم نساختند.
 
این فیلم در کمیک کان سان دیگو بهترین تریلر را داشت، اما اسابا وجود فیلم‌هایی مثل "مرد عنکبوتی شگفت انگیز2"و "مردان ایکس" روز آینده پسین "بر روی پرده، به نظر نمی‌رسد تماشاگران به دیدن این فیلم بروند.
 

8. "مردان ایکس:روز آینده پسین"
 
زمان اکران: 23 مه هزینه ساخت: دویست و پنجاه میلیون دلار
 
"مردان ایکس: کلاس اول" با استقبال خوبی از طرف تماشاگران و منتقدان روبرو شد، اما با این حال نتوانست هزینه‌ی ساخت خود را از گیشه دربیاورد.
 
به نظر نمی‌رسد این بار هم تماشاگران دویست و پنجاه میلیون دلار، هزینه‌ی ساخت فیلم را جبران کنند.
 

9. صعود جوپیتر
 
زمان اکران 18 ژولای  هزینه‌ی ساخت: دویست 200 میلیون دلار
 
واچو فسکی‌ها از اکران "انقلاب‌های ماتریکسی" تا به حال گیشه‌ی موفقی را تجربه نکرده است.
 
اما برادر وانر پیچ و خم‌های فیلم نامه‌ی "صعود جوپیتر" را پسندیده‌اند و نه تنها چراغ سبز نشان داده‌اند بلکه دویست میلیون دلار هزینه کردند.
 
دو فیلم آخر واچوفسکی‌ها تنها دویست و بیست و سه 223 میلیون دلار در سرانه جهان فروش کرد.

 
10. نگهبانان کهکشان
 
زمان اکران: 1 آگوست.هزینه ساخت: اطلاعی در دست نیست.
 
کمپانی مارول وقتی سال 2012 مجموعه کمیک نگهبانان کهکشان را معرفی کرد، همه شوکه شدند. و یکبار دیگر با معرفی جیمزگان به عنوان کارگردان همه را غافلگیر کرد.
 
گان کارگردان مستععدی است اما کمپانی دیزنی از اجازه دادن به کارگردانی بی‌تجربه برای ساخت فیلم پر هزینه، پشیمان است. هزینه‌ی ساخت هنوز مشخص نشده است اما از یکصدوپنجاه میلیون دلار بیشتر است.

 
11. لاک پشت‌های نینجا
 
زمان اکران: هشتم آگوست. هزینه‌ی ساخت: 100 میلیون دلار اولین قسمت "لاک پشت‌های نینجا" در سال 1990 با هزینه‌ی ساخت 13 میلیون  200 میلیون دلار فروش کرد.
 
اما آن زمان دوستداران "لاک پشت‌های" بی‌شمار بودند. 


12. دراکولای آشکار نشده
 
زمان اکران: 17 اکتبر هزینه‌ی ساخت: اطلاعی در دست نیست.
 
همه‌ی ما با پرتره دراکولا آشنا هستیم و تنها به این دلیل که هزاران بار دراکولاهای مختلفی در سینما به تصویر کشیده شده‌اند. "دراکولای آشکار نشده" اولین فیلمی است که منشأ به وجود آمدن دراکولاها را بازگو می‌کند.
 
بودجه‌ی فیلم گفته نشده اما شایعاتی است که یکصدمیلیون دلار می‌باشد و در آینده خواهیم فهمید که اولین کار گری شور موفق خواهد بود یا نه.
 

13.مهاجرت
 
زمان اکران: 12 دسامبر هزینه ساخت: یکصد میلیون دلار
 
داستان‌های انجیل بارها و بارها گفته شده‌اند. "مهاجرت"، فیلمی که زندگی حضرت موسی را به تصویر کشیده است، قطعا با "ده فرمان" ساخته‌ی سیسیل دومیل در سال 1956 مقایسه خواهد شد.
 
کریستین بیل بازیگر توانایی است اما آیا او می‌تواند جا پای چارلتون هستون بگذارد. مهاجرت با موانع بسیاری روبرو است، مثل فیلم "نوح"(ص). ریدلی اسکات در سینما کارگردان محترم و با ارزشی است اما او هیچ‌گاه نتوانسته است با تماشاگران امریکایی ارتباط برقرار کند.


 
انتهای پیام/  اس
برچسب ها: سینمای جهان ، گیشه ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.