عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: ظهور حضرت مهدی (عج) با خواست خداوند صورت می‌گیرد ولی دعای مردم نیز نقش قابل توجهی در ظهور ایشان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری ضمن تبریک نهم ربیع‌الاول سالروز امامت حضرت ولیعصر (عج) با بیان اینکه از زمان حضرت محمد (ص) تا امامان پس از ایشان از حضور و تولد امام زمان (عج) اشاراتی وجود داشته است، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل در خصوص تولد منجی آخرالزمان (عج) خبر داده بودند و بنی‌عباس نیز از این موضوع مطلع بود.


وی افزود: بنی‌عباس با آگاهی از این موضوع و با توجه به قراینی که در دست داشتند حدس می‌زدند این امام منتظر در منزل امام حسن عسکری (ع) به دنیا خواهد آمد، از این رو مراقبت و جاسوس‌های زن را در منزل ایشان گماردند تا در صورتی که خبری از تولد نوزاد شد، به سرعت او را نابود کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به امداد غیبی و کمک‌های الهی در تولد حضرت مهدی (عج) عنوان کرد: هیچ فردی از زمان تولد ایشان مطلع نشد و پس از تولد نیز امام حسن عسکری (ع) به لحاظ مسائل امنیتی تنها افراد خاصی را از حضور این امام منتظر آگاه کردند و پس از شهادت پیشوای یازدهم شیعیان افراد معتمد دیگر را از حضور حضرت مهدی (عج) مطلع کردند.

وی به کاهش ارتباطات ائمه اطهار (ع) و مردم برای زمینه‌سازی غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: از زمان امام موسی کاظم (ع) به بعد ارتباطات مردم با ائمه اطهار (ع) کاهش پیدا کرد، در واقع به این وسیله مردم آماده عدم حضور امام عصر (عج) می‌شدند.

نادری خاطرنشان کرد: در مجموع زمینه‌سازی‌ها برای پذیرش غیبت امام عصر (عج) توسط ائمه اطهار (ع) صورت گرفت و همین امر سبب شد مردم شیعه و دوستداران اهل‌بیت (ع) این مسئله را بپذیرند.

وی به سخنان ائمه اطهار (ع) در خصوص امام غائب اظهار کرد: همانگونه که مردم از نور خورشید پشت ابر بهره می‌برند، امام عصر (عج) نیز اگر چه در میان ما نباشد ولی می‌توان از حضور ایشان بهره برد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه امامت امام عصر (عج) با مسئله غیبت همراه است، یادآور شد: ظهور ایشان با خواست خداوند صورت می‌گیرد اما مردم نیز سهم قابل توجهی در ظهور آن حضرت دارند و در صورتی که از خدا بخواهند، ایشان خواهند آمد.

وی ادامه داد: خواستن و تشنگی واقعی در زمینه ظهور امام زمان(عج) در جامعه نیست زیرا اگر مردم خلاء ایشان را احساس کنند و از خدا بخواهند حتماً ظهور صورت می‌گیرد بنابراین شیعه باید خود را در این زمینه آماده کند.
برچسب ها: قم ، ظهور ، امام ، زمان ، دعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.