معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی سوریه جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری مرحله مقدماتی نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث المصطفی در جوار حرم حضرت زینب(س) خبر داد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی تبار با بیان خبر پایان برگزاری بخش شفاهی نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث به رغم حملات تروریست‌های تکفیری تصریح کرد: این مسابقات از روز چهارشنبه مصادف با ششم ربیع الاول در بخش برادران آغاز و در روز پنجشنبه هفتم ربیع الاول در بخش خواهران به اتمام رسید.

وی ادامه داد: مسابقات بخش برادران در ساختمان قدیم نمایندگی المصطفی واقع در زینبیه برگزار شد که در فاصله 500 متری درگیری‌ها قرار داشت و مسابقات بخش خواهران نیز در همین منطقه و در جوار مرقد شریف حضرت زینب کبری(س) به انجام رسید.

وی تصریح کرد: در بخش شفاهی این دوره از المپیاد، طلاب برادر در رشته‌های قرائت، ترتیل، ادعیه و مناجات با یکدیگر به رقابت پرداختند و طلاب خواهر نیز علاوه بر رشته‌های ذکر شده در رشته حفظ کل و حفظ پنج جزء مهارت‌های قرآنی خود را مورد ارزیابی قرار دادند.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی سوریه همچنین در خصوص زمان برگزاری آزمون‌های بخش کتبی المپیاد بیان کرد: این بخش از المپیاد به زودی برگزار خواهد شد که هم اکنون امور مقدماتی آن همچون طراحی سئوال در حال انجام می‌باشد.

وی در پایان عنوان کرد: به رغم مشکلات موجود سعی شد مطابق با ضوابط و آئین نامه‌های اجرایی، در امر داوری مسابقات بخش خواهران و برادران، از حضور داوران خبره استفاده شود تا از شرایط کیفی این مسابقه بین المللی کاسته نشود.

گفتنی است مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث با حضور برگزیدگانی از 82 ملیت جهان در نیمه بهمن‌ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.