مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بیست روز گذشته دی ماه جاری 112 میلیون و 743 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده است.

اسماعیل هیبتیان افزود: در بیست روز اول دیماه سال گذشته 97 میلیون و 781 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شد.
وی افزایش مصرف گاز در این مدت را ناشی از برودت هوا و افزایش استفاده مشترکان از وسایل گاز سوز و همچنین افزایش حدود شش هزار مشترک گاز جدید در استان عنوان کرد.
هیبتیان تاکید کرد: با توجه به برودت هوا طی 10 روز گذشته مشترکان علاوه بر رعایت نکات ایمنی، از گاز طبیعی به صورت منطقی و بهینه استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: اگر هر مشترک گاز در کشور در طول شبانه روز یک مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی کند در سطح کشور 20 میلیون مترمکعب گاز ذخیره می شود که تقریبا چهار برابر مصرف گاز استان است.
هیبتیان استفاده از پوشش مناسب، پرده های ضخیم، شیرهای ترموستاتیک، رعایت دمای رفاه (١٨تا ٢١درجه) و پوشش مناسب موتورخانه و تعمیرات لازم در آنها را به عنوان بخشی از راه های مصرف بهینه گاز توصیه کرد.
وی گفت: دوجداره و عایق کردن در و پنجره ها، استفاده از پرده های ضخیم جلوی درب و بستن دریچه کولر راهکارهای ساده استفاده بهینه ازگازطبیعی است.
هیبتیان افزود: هم اکنون حدود 100 درصد جمعیت شهری و 77 درصد جمعیت روستایی استان چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز بهره مند هستند.
شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری به 248 هزار و 403 مشترک شهری و روستایی، 919 مشترک صنعتی و کشاورزی و 34 ایستگاه CNG  خدمات ارائه می کند.
از ابتدای امسال تا ابتدای دیماه 649 میلیون و 761 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده است.
برچسب ها: مصرف ، گاز ، برودت ، افزایش ، مشترکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.