معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه چهار گفت: ارتباط‌ گیری با سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای مشارکتی، شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک سازمان مردم محور و مشارکت پذیر تبدیل می‌کند.

سمانه زمانی، درخصوص مشارکت مردم در اداره امور محله در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اقداماتی از لحاظ زیرساختی در منطقه صورت گرفته تا مردم در محله خود مشارکت داشته باشند ازجمله این اقدامات راه‌اندازی 20 سرای محله تملک شده در 20 محله است که همه‌ی محلات دارای مدیر محله و هیئت امنا هستند. 


وی در ادامه درباره ارتباط گیری با سازمان‌های مردم نهاد افزود: در معاونت فرهنگی و اجتماعی ارتباط گیری با سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای مشارکتی صورت گرفته که در اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های شهری می‌توانند به شهرداری کمک رسانند، زیرا این نهادها و سازمان‌ها براساس یک دغدعه‌ی شخصی که داشتند نهادی را تشکیل داده و خدماتی را به گروه‌های مختلف مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و معتادان ارائه می‌دهند و همکاری با این سازمان‌ها و نهادهای مردم نهاد شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک سازمان مشارکتی و مردم نهادی که تبدیل می‌کند ضمن اینکه شهرداری به دنبال رسیدن به توسعه اجتماعی که اساس دور جدید فعالیت شهرداری تهران است، هستیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه چهار تصریح کرد: در راستای مشارکت گسترده شهرداری با سازمان‌های مردم نهاد فضایی مناسب هرچند موقت را در محله‌ی خاک سفید برای برگزاری جلسه‌ها و گردهمایی‌های این گروه درنظر گرفته‌ایم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی به مناسبت هفته وحدت و ایام الله دهه فجر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برنامه‌ریزی کرده که برطبق زمان‌بندی مشخص در هر محله برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مشارکت ، مردم ، محله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار